صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمار فروش خودروی برزیل در سال 2015

آمار فروش خودروی صفر برزیل در سال 2015 منتشر شد. این کشور 825 هزار دستگاه کم‌تر از سال 2014 فروخته است.
کد خبر : 62193

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، آمار سال 2015 فروش خودرو صفر در کشور برزیل، توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو برزیل منتشر شد. بر اساس این آمار تعداد خودروهای فروخته شده در برزیل کمتر از 2 میلیون و 500 هزار دستگاه بود. این میزان برای کشور مانند برزیل یک شکست بزرگ محسوب می‌شود چرا که این کشور پایگاه خودروسازی اکثر خودورسازان بزرگ دنیا، در آمریکای جنوبی است.


برزیل که تا سال پیش فروش 3 میلیون و 333 هزار دستگاهی داشت، امسال با کاهش شکننده 25.6 درصدی تنها توانست 2 میلیون و 772 هزار دستگاه وسیله نقلیه سبک شامل خودروهای سواری و پیکاپ بفروشد.


آمار فروش فیات، رهبر این بازار شکست خورده نسبت به سال 2012 تقریبا نصف شده است و فولکس واگن شرایط به مراتب بدتری دارد.


دورنمای بازار


صنعت خودروسازی برزیل با سخت‌ترین بحران تمام تاریخ خود مواجه شده است. بحرانی که بخش عمده‌ای از آن به دست خودروسازان این کشور به این صنعت تحمیل شده است. بسیاری موسسات تحقیقاتی در سال 2013 این بحران را پیش‌بینی کرده بودند و در سال 2014 به مرز هشدار رسید اما در حقیقت هیچ‌کدام چنین ابعاد عظیمی از بحران را متصور نشده بودند.


بر اساس اطلاعاتی که انجمن تولیدکنندگان خودرو برزیل، در پایان سال 2015 منتشر کرد، در حالی دسامبر به پایان رسید که میزان فروش خودروی سواری در این کشور با کاهش غیرقابل پیش‌بینی 25.6 درصدی، به 2 میلیون و 467 هزار و 904 دستگاه رسید. با وجود اینکه بازار در سال پیش هم وضع جالبی نداشت ولی فروش خودرو در سال 2015 به تنهایی 825 هزار دستگاه کمتر از سال پیش از آن بود. از سال 2008 که رکود اقتصادی سراسر جهان را گرفته بود، تا کنون چنین آمار پایینی دیده نشده بود.


در ماه پایانی سال، آمار به شدت پایین آمد و میراثی برای سال 2016 شد تا این احتمال برود که آمار فروش در این سال به کمتر از 2 میلیون دستگاه برسد. آماری که در دهه گذشته بی‌نظیر خواهد بود.



در جدول بالا میزان فروش در 10 سال گذشته بررسی شده است. فرکانس این جدول ماهیانه و ضریب آن هزار دستگاهی است.


بازار برزیل به روایت آمار


پنج سال پیش بازار خودروهای صفر در برزیل تبدیل به بازاری دوقطبی شده بود که تحت سلطه فولکس‌واگن و فیات بود. برند ایتالیایی که در سال 2012 رکورد 838 هزار و 254 دستگاه را شکسته بود، در سال 2015، تنها 439 هزار و 165 دستگاه فروخت. البته مهم‌ترین بازنده دو سال اخیر فولکس‌واگن بود که از جایگاه دوم خود به نفع شورلت کنار کشید تا در رتبه سوم قرار گیرد.


فیات که در سال 2014 با کاهش 63 هزار دستگاهی توانست 700هزار دستگاه بفروشد، امسال با کاهشی بسیار شدیدتر به فروش 440 هزار دستگاهی رسید و پرفروش ترین برند بازار شد.


فروش شورلت که از سال 2010 تا 2013 روی حدود 650 هزار دستگاه مانده بود، در سال 2014 توانست 580 هزار دستگاه و در سال 2015 تنها 390 هزار دستگاه بفروشد.


فولکس‌واگن اما از سال 2010 تا 2013 فروش حدودا بالای 700هزار دستگاه داشت تا سال 2014 که فروش آن به 580 هزار دستگاه رسید. بیشترین کاهش فروش فولکس‌واگن اما در سال 2015 بود که فروش آن با کاهش 220 هزار دستگاهی به 360 هزار دستگاه رسید.


فورد نیز از سال 2010 تا سال 2014 فروش خود را روی 330 تا 300 هزار دستگاه حفظ کرد و در سال 2015 اگر به لطف معرفی آخرین نسخه فیستا و «کا» جدید، فورد نبود، فروش آن از همین 253 هزار و 614 دستگاه هم کمتر می‌بود.


هیوندای که در سال 2010 با فروش 106 هزار دستگاهی در رتبه هفتم پرفروش‌های بازار برزیل بود، توانست در سال‌های گذشته به آرامی و پله پله خود را بالا بکشد تا در سال 2015 با فروش 204 هزار دستگاه به جایگاه پنجم برسد.


رنو نیز در سال 2010 از فروش 160 هزار دستگاهی و رتبه ششم شروع کرد و به آرامی فروش خود را در سال‌های 2013 و 2014 به 237 هزار دستگاه رساند. البته فروش این برند در سال 2015 به 181 هزار دستگاه رسید.


تویوتا، پرفروش‌ترین برند دنیا در سال‌های 2010 و 2011 به فروش 99 هزار دستگاهی راضی بود. در سال 2014 فروش این برند در برزیل به 195 هزار دستگاه رسید که تقریبا با افزایش 2 برابری در چهار سال مواجه شد. سال 2015 نیز فروش این برند 175 هزار دستگاه و رتبه آن هفتم بود.


هوندا در سال 2010 جایگاه خوبی در بازار برزیل داشت و با فروش 126 هزار دستگاه ششمین برند پرفروش بازار بود. این برند اگرچه رشد متوسط و مستمر فروش خود را حفظ کرد و در سال 2015 به 153 هزار دستگاه در سال رسید، ولی جایگاه ششم خود را از دست داده و به هشتم راضی شده است.


نیسان، سیزدهمین برند پرفروش سال 2010 که فروش حدود 37 هزار دستگاه بود، با رشد مستمر به فروش 61 هزار دستگاهی در سال 2015 رسید تا جایگاه نهم را از آن خود کند.


موفق‌ترین برند 5 سال اخیر، قطعا جیپ بوده است. این برند که در سال 2010 با فروش کمتر از یک هزار دستگاه در رتبه 29 جدول بود، توانست با رشد غیر قابل باور 4500 درصدی به فروش 41 هزار دستگاهی دست یابد تا در رتبه دهم جدول پرفروش ها قرار گیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر