صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اعلام کرد

ممانعت شورا از احداث تونل ۶ هزار میلیارد تومانی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای چهارم از قرار گرفتن پروژه تونل ۶ هزار میلیارد تومانی میدان سپاه در برنامه‌های شهرداری ممانعت کرد.
کد خبر : 62046

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا دبیر در دویست و بیست و هفتمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت تکمیل خطوط مترو اظهار کرد: موضوع مترو و حمل و نقل عمومی به طور ویژه‌ای در شورای چهارم مورد توجه قرار گرفته است. نمونه بارز این مدعا ممانعت شورای چهارم از قرار گرفتن پروژه تونل 6 هزار میلیارد تومانی میدان سپاه در برنامه‌های شهرداری بود.


وی در این‌باره توضیح داد: شورای چهارم احداث و تکمیل خطوط مترو را به معنی واقعی در اولویت قرار داده و به جای احداث تونل‌های پرهزینه با بودجه محدود شهر و تحمیل شدن هزینه‌های جدید به شهر تاکید کردیم که این بودجه صرف مترو شود.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا اتفاقات رخ داده در تخصیص بودجه به حوزه حمل و نقل عمومی را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: با وجود رویکرد مثبت شورا به این حوزه اما هنوز تا رسیدن به شرایط قابل قبول فاصله زیادی وجود دارد.


وی همچنین به یکی از مهم ترین خلاهای شهرداری اشاره کرد و گفت: مشکل نبودن اطلاعات جامع و یکپارچه در شهرداری حل نشده و ضروری است در برنامه 5 ساله واحدی به منظور تهیه اطلاعات جامع و یکپارچه ایجاد شود.


دبیر تصریح کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در برنامه مترو باید مورد توجه قرار گیرد احداث متروی شهرک‌های اقماری است. امروز شاهد آن هستیم که با وجود خط پنج مترو روزانه بیش از 180 هزار ماشین از سمت کرج به شهر تهران وارد می‌شود و این حجم از خودروی شخصی منجر به افزایش آلودگی هوای تهران و افزایش هزینه‌های تحمیلی به پایتخت است.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: دیگر شهرک‌های اقماری مثل اسلامشهر، پرند، پردیس و غیره نیز شرایط مشابهی دارند و ضروری است شهرداری تهران برای توسعه خطوط مترو به شهرک‌های اقماری و کاهش آمار ورود روزانه خودروهای شخصی به شهر تهران با کمک دولت برنامه جدی داشته باشد.



انتهای پیام/

برچسب ها: خطوط مترو
ارسال نظر