صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۴

کارشناس ارشد مسایل اقتصادی: از اجرای برجام تا سرمایه‌گذاری عملی شرکت‌های خارجی 2 سال طول می‌کشد

یک کارشناس ارشد مسایل اقتصادی درباره واکنش بازار بورس به اعلام خبر اجرایی شدن برجام گفت: دیروز و امروز شاخص کل بازار بورس با رشد یکی دو درصدی مواجه شد که این امر طبیعی است.
کد خبر : 61981

شاهین شایان‌آرانی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه با مذاکرات اخیر تیم هسته‌ای کشور همه در انتظار اخبار مثبت بودند، افزود: طی روز گذشته شاخص بازار دو درصد صعود کرد که این امر اتفاق خاص و آنچنانی محسوب نمی‌شود.


وی با تاکید بر اینکه عکس‌العمل مثبت بازار به اجرایی شدن برجام غیرعادی نیست، تصریح کرد: اگر رشد شاخص بازار هر روز به میزان دو درصد باشد طبیعتا باید نگران شد چرا که اجرایی شدن برجام در قالب یک خبر اعلام شده است و اتفاق عملیاتی نیست.


شایان‌آرانی ادامه داد: ممکن است از زمان اجرایی شدن بر جام تا انجام سرمایه‌گذاری عملی شرکت‌های خارجی دو سال طول می‌کشد اما اکنون واقعیت‌های تاثیرگذار و عینی مانند اخذ مجوز تاسیس بانک از سوی بانک‌های بین‌المللی و... در رشد صعودی شاخص محقق نشده است.


این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: اگر روند صعود شاخص ادامه‌دار باشد باید گفت که واکنش بازار توام با هیجان و انتظارات مثبتی است که هنوز به واقعیت نپیوسته است. البته واکنش دیروز و امروز بازار بورس قابل انتظار بود و حتی یکی دو روز آینده نیز می‌تواند ادامه داشته باشد.


وی با بیان اینکه واکنش بازار تا کنون کاملا طبیعی بوده است، خاطر نشان کرد: باید انتظار داشته باشیم که از تب و تاب دلار نیز کاسته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر