صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

رسول خادم: جام تختی رقابتی میان کشتی‌گیران داخلی بود/ ناامنی منطقه مانع حضور کشتی‌گیران اروپایی در تهران شد

رییس فدراسیون کشتی گفت: ایران کشور امنی محسوب می‌شود، اما ناامنی منطقه خاورمیانه شرایط حضور کشورهای دیگر را در رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی سخت کرد.
کد خبر : 61786

رسول خادم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات کشتی جام تختی که در سه رشته آزاد، فرنگی و پهلوانی و با حضور 16 تیم برگزار شد اظهار داشت: «حضور 15 تیم خارجی در این مسابقات نشان دهنده ارزش بالای کشتی ایران در جهان است. البته در این دوره تیم‌های شرکت کننده با نفرات کامل شرکت نکردند و به دلیل ناامنی حاکم بر منطقه خاورمیانه کشورهای اروپایی زیادی در این مسابقات شرکت نکردند.»


رییس فدراسیون کشتی در خصوص برگزاری این رقابت‌ها در منطقه آزاد کیش گفت: «ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و برگزاری رقابت‌ها در کیش یا تهران فرقی برای ما نمی ‌کرد. نکته اصلی شرایط ورود کشورهای دیگر به منطقه خاورمیانه است که با مشکلات ناامنی در این منطقه کشورهای دیگر تمایلی برای حضور در این منطقه ندارند.»


خادم در مورد سطح مسابقات جام تختی و آمادگی کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها افزود: «در این مسابقات رقابت اصلی میان کشتی‌گیران ایرانی بود و این مساله باعث جذابیت خاصی برای تماشاگران حاضر در سالن شد. کشتی‌گیران ایرانی با آمادگی بالایی در این مسابقات شرکت کردند و فرصتی برای قدرت نمایی به حریفان خارجی ندادند.»


وی در رابطه با شرایط ملی‌پوشان کشتی برای کسب سهمیه المپیک و شانس کشتی ایران برای کسب مدال در مسابقات المپیک گفت: «مسابقات انتخابی المپیک از اسفند ماه آغاز می‌شود که یک کشتی گیر در رشته آزاد و سه کشتی گیر فرنگی باید برای کسب سهمیه در این مسابقات شرکت کنند. در حال حاضر پیش بینی در مورد کسب مدال در المپیک ریو کار سختی است و فعلا باید منتظر مسابقات کسب سهمیه و موفقیت در این رقابت‌ها باشیم.»


خادم درباره بهره برداری آکادمی کشتی تیم‌های ملی و مراحل ساخت این پروژه بیان کرد: «بهره برداری از آکادمی کشتی یک نکته بسیار ارزشمندی بود که با همکاری بخش خصوصی و کمک‌های وزارت ورزش کار ساختش آغاز شد. طبق پیش بینی‌ها مراحل تکمیل آکادمی 15 ماه طول می‌کشد و با تکمیل این پروژه گام بلندی برای پیشرفت در ورزش اول کشور برداشته می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر