صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
آنا گزارش می‌دهد

بسته‌های زیبایی نوروز؛ از300 هزار تا 24 میلیون تومان

فرا رسیدن نوروز و تبلیغ‌های پر زرق و برق نوروزی پا در عرصه سلامت گذاشته به گونه‌ای که در روزهای پایانی سال شاهد افزایش تبلیغ خدمات زیبایی و بسته‌های ویژه نوروز در سایت‌ها و شبکه‌‌های مجازی هستیم که این تبلیغات هم موجب افزایش شمار جراحی‌های زیبایی و هم کسب درآمد برای مراکز ارائه کننده خدمت شده است.
کد خبر : 61776

سارا امیری، گروه اجتماعی- زیبا شدن و تحول موجب ارتقاء سلامت روحی انسان می‌‌شود اما متاسفانه برخی افراد در ارضای این حس دچار افراط و تفریط و پیروی از مد می‌شوند که این مساله نه تنها موجب آزردگی روحی و روانی فرد می‌شود بلکه آثار مخربی بر جامعه نیز می‌گذارد.


از طرفی تعطیلات نوروز فرصتی در سال است که افراد می‌توانند برای مدت مناسب به استراحت، تغییر و تحول، دید و بازدید و ... بپردازند که طی سال‌های اخیر برخی از کلینیک‌های زیبایی در ایام نزدیک به نوروز با تبلیغ برخی اقدامات زیبایی مانند بوتاکس، لیزر، جراحی زیبایی و ... به حس زیبایی دوستی برخی از افراد دامن می‌زنند به گونه‌ای که این فرصت، بازار خوبی برای این گروه از پزشکان ایجاد کرده است و روزانه پیام‌های مختلفی مبنی بر اینکه «تا نوروز زمانی باقی نیست»، «با 50%‏ تخفیف ویژه به مدت یک هفته زیبا شوید» و «یک عمل جراحی با خدمات رایگان بوتاکس، تزریق ژل یا مزوتراپی» از طریق پیامک، تلگرام، ایمیل و غیره برای شهروندان ارسال می‌شود.



کلینیک‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند خود را با عناوین «گروه‌های فوق تخصص زیبایی و جراحی پلاستیک» به مردم معرفی می‌کنند و با برگزاری یک جلسه مشاوره مردم را ترغیب به انجام خدمات زیبایی می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از جلسات مشاوره بدون حضور پزشک و تنها با حضور یک ویزیتور برگزار می‌شود و اطلاعات غیر علمی و ناصحیح به مردم داده می‌شود. انجمن‌های علمی بارها از راه‌های مختلف به مردم اطلاع داده‌اند که برای انجام هر اقدام پزشکی باید به سایت ‌انجمن مربوطه مراجعه و اطلاعات پزشک را کسب و سپس به انتخاب پزشک پرداخت که بی‌توجهی به این مساله موجب افزایش ورود افراد غیر حرفه‌ای به این حوزه، بروز عوارض بعد از جراحی و گاه از دست رفتن سلامتی در افراد شده است.


تعرفه‌های متغیر در کلینیک‌های زیبایی


به طور کلی خدمات زیبایی به دو دسته جراحی مانند جراحی بینی، کوچک کردن شکم، برداشتن چربی ابدومینوپلاستی، پلیپ و انحراف بینی، جراحی پف و افتادگی پلک و غیره و خدمات غیر جراحی از قبیل تزریق بوتاکس، برداشتن خال، درمان کبودی و سیاهی دور چشم، لیفت صورت، کاهش سایز دور شکم، لیزر و غیره تقسیم می‌شود که قیمت ارائه این خدمات در هر کلینیک تعرفه اختصاصی خود را دارد.


بر اساس آمارهای انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، جراحی بینی، پلک و صورت، لیپوساکشن سینه و شکم از شایع‌ترین جراحی‌های زیبایی در کشور اعلام کرده است که در روزهای پایانی سال برای هر یک تعرفه‌های مختلفی در قالب پکیج‌های تخفیف ارائه شده است. به عنوان مثال برای کاشت مو قیمت‌های متفاوتی از سه میلیون و پانصد هزار تا 6 میلیون تومان، جراحی بینی از 6 تا 24 میلیون تومان، کاشت ابرو از دو میلیون و 500 هزار تا چهار میلیون تومان، ژل لب تزریق هر سی سی 300 هزار تومان به بالا، بزرگ یا کوچک کردن سینه از هشت میلیون تا 12 میلیون تومان اعلام شده است که بیشتر این خدمات در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی انجام می‌شود.


دلالی بیمار


در این ایام انجام اقدامات زیبایی به قدری افزایش می‌یابد که دکتر سید عبدالحسن امامی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران پیشتر اعلام کرده بود که متاسفانه در این زمان تکنسین‌های اتاق عمل با برخی از پزشکان قراردادی می‌نویسند که بیمار از ما و تنها مهر از شما و سپس با نام پزشک به جذب بیمار می‌پردازند که متاسفانه این موضوع نیز به انجمن گزارش شده است.


همچنین میزان افزایش مراجعات به گونه‌ای می‌شود که دکتر حامد باطنی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از رزرو نوبت جراحی به خصوص جراحی زیبایی بینی خبر داده بود.


وی می‌گوید: برای مثال اگر یک متخصص جراح پلاستیک و زیبایی در ایام عادی ماهانه میانگین 25 تا 40 عمل جراحی بینی را انجام می‌دهد این آمار در اسفند ماه که نزدیک به آغاز سال جدید است به 60 تا 70 جراحی می‌رسد.


مردم فریب تبلیغات را نخورند!


دکتر حمیدرضا فتحی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ایران در این خصوص به آنا، می‌گوید: متاسفانه گاه مراجعه به مراکزی که مورد تائید وزارت بهداشت نیستند می‌تواند عوارضی را برای افراد به همراه داشته باشد به گونه‌ای که تا پایان عمر گریبانگیر فرد خواهد شد.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: به دلیل افزایش تمایل مردم به زیبایی و مسائل مالی در این حوزه پزشکی بسیاری از افراد غیر متخصص وارد این عرضه شده‌اند که نتیجه آن عوارض بسیاری است که در سطح جامعه دیده می‌شود.


وی می‌گوید: بنابراین به مردم تاکید می‌شود به هیچ عنوان فریب پکیج‌های تخفیف مراکز زیبایی را نخورند و حتما از وزارت بهداشت و یا سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی برای انتخاب یک پزشک و مرکز مناسب راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر