صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۴

عابدزاده: صندوق توسعه ملی و بانک‌ها توان وام دهی به ایرلاین‌ها را ندارند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سوددهی ایرلاین‌ها با ناوگان محدود امکان‌پذیر نیست، گفت: خرید هواپیما نیازمند سرمایه ملی است اما اکنون صندوق توسعه ملی و بانک‌ها توان وام‌دهی به این بخش را ندارند.
کد خبر : 61670

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده در نشست مشترک دست‌اندکاران صنعت هوانوردی کشور با وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها در سخت‌ترین وضع طی بیش از ۳۰ سال گذشته به رغم تحریم‌ها صنعت هوانوردی را اداره کرده‌اند، افزود: امروز با توجه به شرایط جدید بین‌المللی و اجرای آزادسازی شرایط برای فعالیت متفاوت است.


وی به برنامه‌ریزی برای آینده اشاره کرد و گفت: نه تنها در حوزه بازرگانی بلکه در تمام حوزه‌ها باید جدیت بیشتری داشته باشیم و همچنین در حوزه‌هایی مانند عملیات٬ آموزش و خرید ناوگان با مبنای اصولی فاصله زیادی داریم و هیچ یک از این بخش‌ها در ساختار اصولی خود فعالیت نمی‌کنند.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعاً باید در اداره صنعت هوانوردی رویکرد جدیدی در پیش بگیریم، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی نباید بر مبنای استاندارهای منسوخ شده فعالیت کنند و محدودیت در تعداد هواپیمای عملیاتی نمی‌تواند برای شرکت‌ها سودآوری داشته باشد.


عابدزاده به وجود ناوگان ناهمگن در ایرلاین‌ها، درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون باید از همان جایی که اقتصاد هوانوردی منحرف شد، مجدداً اقتصاد را احیا کنیم.


وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کمپانی‌ها برای فروش هواپیما به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: در شرایط جدید باید از فضای بین‌المللی به وجود آمده برای توسعه ناوگان استفاده کرد.


عابدزاده ضمن تاکید بر اینکه باید اجرای آزادسازی برای مردم شفاف شود، خاطر نشان کرد: قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و نرخ‌ها متعادل خواهد شد؛ همچنین باید شرایطی را فراهم کنیم تا دسترسی مردم به خدمات مطلوب حمل و نقل هوایی افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر