صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۲۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
دشتی رحمت‌آبادی:

فقر پژوهش در سازمان‌ها و ادارات احساس می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه یزد را خیّرین بنا کرده‌اند به موضوع یزدشناسی و معماری آن پرداخت و گفت: فقر پژوهش امروزه به‌عنوان یک ضرورت در سازمان‌ها و ادارات احساس می‌شود.
کد خبر : 614593

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، نشست هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور غلامحسین دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد و محمدرضا دهقانی اشکذری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با هدف ایجاد ساختار و تشکیلات لازم برای استقرار دفتر اندیشکده در واحد یزد برگزار شد.


رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این نشست با بیان اینکه یزد را خیّرین بنا کرده‌اند به موضوع یزدشناسی و معماری آن پرداخت و اظهار کرد: فقر پژوهش امروزه به‌عنوان یک ضرورت در سازمان‌ها و ادارات احساس می‌شود و مهم‌تر از آن افرادی هستند که باید در جایگاه مدیران بپذیرند که این فقر وجود دارد.


غلامحسین دشتی رحمت‌آبادی با طرح این سوال که آیا مبانی نظری و چارچوب‌ها در مباحث مطرحه آماده است؟ متذکر شد: باید احساس فقر را در پژوهش با انسان‌های ملی و آگاه رفع کنیم و افراد صاحب‌نظر را پای کار بیاوریم.


وی با بیان اینکه یزد می‌تواند در این مقوله پارادوکس باشد و باید از این نقطه‌نظر نهایت بهره را داشته باشیم، توضیح داد: در مقوله فرهنگ و پژوهش شهری با توجه به وجود استادان صاحب‌نظر و مجرب باید دانشگاه آزاد کار را دست بگیرد و در این زمینه پیشقراول باشد.


رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه دانشگاه باید مسائل کلانشهر را تحویل گرفته و تحول‌یافته تحویل دهد، افزود: موضوعات مرتبط با اندیشکده هیئت اندیشه‌ورز باید در قالب پروژه دانشگاهی به دانشجویان داده شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد هم بیان کرد: مسئله اصلی ما در رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه است که باید رفع شود، در حالی که هنوز کاربردی و عملیاتی نشده است و این ساختار، مهم است که به موضوع و هدف غایی برسد و حل مسئله باید در این راستا شکل بگیرد.


دهقانی اشکذری توضیح داد: در مقوله اندیشکده هم باید از معماری دارالعباده یزد الگوبرداری شود و لازم است دفتر اندیشکده در دانشگاه مستقر و شروع به کار شود.


رئیس هیئت اندیشه‌ورز استان یزد هم یادآور شد: در این مسیر باید از پژوهش‌ استفاده و سیاست و راهبرد اندیشکده به بیرون داده شود.


کمال خواجه‌پور با بیان اینکه تشکیل کارگروه در موضوعات پیوسته به هم باید با اولویت مطالعه باشد، تبیین کرد: ارتقای روح دارالعباده باید در کمیسیون اندیشکده اجرایی شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر