صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۸ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه:/۱

حکم پرونده هفت تپه صادر شد/ محکومیت امید اسدبیگی به ۲۰ سال حبس

سخنگوی دستگاه قضا از صدور حکم پرونده هفت تپه خبر داد و گفت: امید اسدبیگی در این پرونده به ۲۰ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.
کد خبر : 614145

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه جامعه خبرگزاری آنا، ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت پرونده هفت تپه اظهار کرد: در ارتباط با کسانی که شرکت به آنها واگذار شده و سوء‌استفاده‌هایی کرده و مرتکب جرایمی شده بودند؛ اخیراً حکم قطعی پرونده صادر شده است. از طرفی تعداد زیادی از افراد به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی محکوم شده‌اند.


وی تصریح کرد: امید اسدبیگی به ۲۰ سال حبس و رد اموال و جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم و مهرداد رستمی به ۲۰ سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شد. دو نفر از متهمان هر کدام به ۱۵ سال حبس، سه نفر دیگر هر کدام به ۱۰ سال و بیش از ۱۷ نفر هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شدند.


خدائیان گفت: اتهام اسدبیگی مشارکت در قاچاق به میزان یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون یورو و مباشرت در قاچاق دو میلیون و ۸۹۴ هزار یورو بوده است. تمام متهمان محکومیت قطعی پیدا کرده‌اند.


سخنگوی دستگاه قضا درباره حکم دادگاه منافقین گفت: در این پرونده جمعی از جداشدگان از این گروهک بیش از ۴۰ نفر و تعدادی از مردم که دچار آسیب شدند طرح دعوا کردند و دادگاه مراتب را از طریق وزارت امور خارجه به وزارت دادگستری کشورهایی که این گروهک در آن‌ها فعالیت می‌کند به این گروهک ابلاغ کرده‌اند.


خدائیان تصریح کرد: دادگاه حکم پرونده را صادر کرده است و سرکرده گروهک منافقین به پرداخت حدود ۷۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب‌دیدگان و کسانی که خسارت مادی و معنوی به آن‌ها وارد شده محکوم شده است و حکم پرونده لازم‌الاجراست.


سخنگوی قوه‌ قضائیه در ارتباط با نتایج دادگاه دعاوی حقوقی شهدای علمی هسته‌ای ایران تصریح کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای ما با حمایت مستقیم کشور آمریکا و مسئولین این کشور صورت گرفت. در این پرونده خانواده شهدای هسته‌ای و جمعی از مردم علیه آمریکا طرح دعوا کردند و آخرین جلسه این دادگاه تشکیل شده است و وکلا تقاضای مهلت برای تقدیم آخرین لوایح خود را کردند.


وی تصریح کرد: در آینده نزدیک حکم این پرونده صادر خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۷۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر