صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۴

وزیر خارجه اندونزی در تهران به دنبال میانجیگری میان ایران و عربستان

وزیر امور خارجه اندونزی در حالی امروز در تهران با محمد جواد ظریف دیدار کرد که یکی از مأموریت‌های اصلی سفر وی میانجیگری بین ایران و عربستان عنوان شده است.
کد خبر : 61387

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل آنا،‌ رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی، صبح امروز وارد تهران شده است.


وزیر امور خارجه اندونزی صبح امروز با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود در ساختمان وزارت امور خارجه دیدار کرد.


رتنو مرسودی در حالی امروز به تهران آمد که تنها سه ماه از آخرین سفر او به ایران می‌گذرد و از آنجا که کشور اندونزی علاقه خود به میانجیگری بین ایران و عربستان در تنش‌های اخیر را اعلام کرده، بسیاری سفر اخیر را در همین راستا دانسته‌اند.


براساس آنچه ایسنا منتشر کرده است،‌ یکی از اهداف مهم این سفر تقدیم پیام کتبی رئیس‌جمهوری این کشور به مقامات ایرانی درباره بحران ایجادشده بین ایران و عربستان است.


گفته شده وزیر امور خارجه اندونزی چنین مأموریتی را نیز در سفر به ریاض که قرار است پس از سفر امروزش به تهران انجام شود، دارد.


اندونزی یکی از پنج کشوری بود که در جریان قطع رابطه عربستان سعودی با ایران و تنش‌آفرینی‌های این کشور برای میانجیگری اعلام آمادگی کرده بود؛‌ روسیه،‌ عراق،‌ پاکستان و آلمان نیز کشورهای دیگری بودند که به طور رسمی این در خواست را مطرح کردند.


در حالی که مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که هنوز درخواستی برای میانجیگری از ایران دریافت نکرده‌اند،‌ ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق، هفته گذشته به تهران سفر کرد. الجعفری پس از این سفر اعلام کرد که در این راستا طرحی از سوی عراق ارائه شده است.


به نظر می رسد خبر سفر فرانک اشتاین مایر،‌ وزیر امور خارجه آلمان به تهران ،در آینده نزدیک نیز که خبرش امروز منتشر شده است،‌ در راستای تلاش برای میانجیگری بین دو کشور مهم منطقه باشد.


با وجود این، مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که تلاش عربستان برای ایجاد تنش نشان می‌دهد که این کشور به دنبال میانجیگری و حل مسئله از طریق دیپلماتیک نیست. همچنین اقدام به قطع رابطه در پی حمله عده‌ای افراد خودسر به سفارت عربستان نیز از نگاه مقامات ایرانی غیرمنطقی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر