ایران زمین؛ موفق در بانکداری الکترونیکی، پیشگام در بانکداری دیجیتال
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، امروزه با گسترش فعالیتها در بستر اینترنت و ارائه خدمات بهصورت مجازی کمتر بنگاه اقتصادی را میتوان سراغ داشت که از این بستر بهره نبرد. در این میان بانکها نیز استفاده از فضای اینترنت را دستور کار خود قراردادند تا بتوانند خدمات بیشتری به مشتریان خود ارائه کنند. بانک ایرانزمین بهعنوان یکی از بانکهای بزرگ خصوصی کشور در این راستا جزو بانکهای پیش رو محسوب شده و گامهای بلندی در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی برداشته است.
این بانک از حدود ۵ سال پیش با هدفگذاری یک جهش بزرگ در شیوه ارائه خدمات به مشتریان، پروژه بانکداری دیجیتال را آغاز کرده و امروز گامهای مهمی در مسیر تبدیلشدن به یک بانک دیجیتالی و پسازآن ارائه خدمات بانکداری باز برداشته است. در این مسیر ارائه خدمات با محوریت تجربه مشتری و تغییر نگرش نسبت به فرآیندهای تولید محصول، جاریسازی خلاقیت در مجموعه بانک، ارتباط مؤثر با فینتکها و استارتآپها از مواردی است که امروز در بانک ایرانزمین تحققیافته است.
«فراز» انقلابی در صنعت بانکداری کشور
بر این اساس بانک ایرانزمین ارائه خدمات جدیدی در بستر الکترونیک به نام «فراز» را راهاندازی کرد تا بخشی از خدمات خود را در قالب این سامانه به مشتریان ارائه کند. «فراز» مخفف عبارات «فناوری روز ایرانزمین» و عنوان نخستین پلتفرم دیجیتال این بانک است که در اختیار مشتریان قرارگرفته است که انقلابی در صنعت بانکداری کشور محسوب میشود و تمام آنچه در بانکداری دیجیتال به آن نیاز است را در برگرفته است.
بیشتر بخوانید:
در این پلتفرم ۷۲ فرآیند انتخاب و سادهسازی شده و بر یک پلتفرم بانکداری باز که در ایران «بوم» نامیده میشود، قرارگرفته است. این فرآیندها شامل سرویسهایی میشود که بیشتر بر بانکداری مدرن هدفگذاری شدهاند. پلتفرم «فراز» در گوشی موبایل و فضای وب برای مشتریان طراحیشده و میتواند جایگزین موبایل بانک و اینترنت بانک شود.تفاوت فراز با اینترنت بانک و موبایل بانکهای کنونی این است که در این پلتفرم، سرویسها سادهسازی شده و درنتیجه تجربه کاربری مناسبی را برای مشتری رقم میزند.
ارائه خدمات بدون حضور مشتری در بانک
در فاز نخست راهاندازی پلتفرم «فراز» ۷۲ فرآیند دیجیتالی شده و از حالت الکترونیکی به دیجیتالی تبدیلشده است؛ درنتیجه این تغییر مشتری بدون نیاز به حضور در شعبه میتواند خدمت بانکی دریافت کند حتی اگر بخواهد برای اولین بار حساب باز کند. در «فراز» همچنین امکان برقراری تماس تصویری وجود دارد که این تجهیز میتواند مقدمهای بر بانکداری ویدئویی در آینده باشد در این مدل، مشتری میتواند با برقراری تماس تصویری با بانک خدمات موردنیاز را همچون زمانی که بهطور فیزیکی در شعبه حضور پیدا میکند، دریافت کند.
«بلیت امنیتی» حافظ سرمایه مشتریان
از دیگر این نوآوریها بانک ایرانزمین در بانکداری الکترونیکی، راهاندازی «بلیت امنیتی» در پرداختهای اینترنتی و موبایلی بانک ایرانزمین است. این نوآوری با هدف ارتقای امنیت کاربران سامانههای همراه بانک و بانکداری الکترونیکی بهمنظور جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز از سپردههای مشتریان راهاندازی شده است؛ بهاینترتیب که یک کد امنیتی با عنوان «بلیت امنیتی» به شماره تلفن ثبتشده مشتریان در بانک ارسال میشود و کاربران اینترنت بانک و همراه بانک باید در زمان استفاده از سرویس انتقال وجه بهصورت داخلی، پایا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، این کد را در قسمت مربوط به «بلیت امنیتی» وارد کنند و صرفاً در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام میشود.
کسب رتبه برتر جشنواره وب و موبایل
در کنار این موارد زیرساختی، بانک ایرانزمین همواره بر سهولت استفاده از خدمات دیجیتالی خود نیز تأکید ویژه داشته است. نشانه این تأکید رتبه برتر همراه بانک ایرانزمین در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل است. همراه بانک ایرانزمین توانست در بخش بانک و بیمه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل با رأی مردم رتبه برترین اپلیکیشن از نگاه مردمی را به خود اختصاص دهد.
ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی در اوج کرونا
همزمان با اوجگیری کرونا در پیک پنجم، بانک ایرانزمین با ارائه خدمات از طریق اینترنت بانک، خدمات سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بینبانکی، خدمات کارت و مدیریت چک بسیاری از خدمات شعبه را بهصورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی در اختیار مشتریان قرار داد تا در هم در مقابله با کرونا نقش مهمی ایفا کند و هم مشتریان بهموقع بتوانند به امور بانکی خود برسند.
انتهای پیام/پ
انتهای پیام/