صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۶ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰
معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد؛

ارتقای ۶۱.۴ درصدی صادرات در ۶ ماهه نخست امسال

فرهاد نوری از رشد ۶۱.۴ درصدی صادرات و افزایش۳۶ درصدی واردات در ۶ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر : 613396

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از شاتا، فرهاد نوری معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه از رشد ۶۱.۴ درصدی صادرات و افزایش۳۶ درصدی واردات در ۶ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته میزان صادرات ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و میزان واردات ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.


وی همچنین با بیان اینکه ۸۵ درصد از واردات شامل کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای، مواد اولیه کارخانجات و ماشین آلات تولید بوده است، ادامه داد: تراز تجاری کشور در شش ماهه نخست سال جاری ۶۱ درصد بهبود یافته است.


۸۵ درصد صادرات به کشورهای همسایه و چین و هند بوده است


معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت همچنین بیان کرد: ۸۵ درصد صادرات به کشورهای همسایه و چین و هند بوده است و کشورهای غنا و آفریقای جنوبی در قاره آفریقا، ازبکستان و ترکمنستان در آسیای میانه، آلمان در اروپا و تایلند و اندونزی در آسیا و همچنین ترکیه از کشورهای همسایه مقاصد صادراتی کشورمان بوده‌اند که بیشترین رشد را داشته‌اند.


وی همچنین از رشد ۴۶ درصدی صادرات به کشورهای عضو اوراسیا خبر داد و اضافه کرد: در مراسم روز ملی صادرات قدردانی بسیار خوبی از زحمات بخش خصوصی و صادرکنندگان به عمل خواهد آمد.


نوری با اشاره به ابعاد مختلف این مراسم بیان کرد: ۵۰۰ بنگاه توانمند صادراتی در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز در ۶۱ گروه کالایی و خدماتی شرکت کرده‌اند که جلسات کارگروه برای انتخاب نهایی در حال انجام است.


معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت همچنین توجه به همت و تلاش صادرکنندگان را در انتخاب صادرکنندگان نمونه امسال دارای اهمیت و نقش ویژه‌ای دانست و گفت: موضوعاتی از قبیل مصرف انرژی و مصرف منابع آبی نیز در انتخاب صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار می‌گیرد.




بیشتر بخوانید:


مسدود شدن ترانزیت کالاهای ایرانی به روسیه از مسیر جمهوری آذربایجان صحت ندارد




انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر