صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۴

کره‌جنوبی: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کره‌شمالی تحریم شود/ آتش‌بار کره‌جنوبی علیه شی پرنده مشکوک

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی از تلاش‌های دیپلماتیک گسترده این کشور برای تصویب قطعنامه تحریمی جدید علیه کره‌شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد. در همین حال مقامات کره جنوبی اعلام کرده‌اند که به سوی یک شی پرنده که در آسمان این کشور در حال پرواز بوده است، شلیک کرده‌اند.
کد خبر : 61309

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری یونهاپ، پارک جئون هی، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی روز چهارشنبه وعده داد که تمام تلاش‌های دیپلماتیک ممکن را برای اطمینان از اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه کره شمالی وضع خواهد کرد، به کار خواهد گرفت.


پس از آنکه کره شمالی ادعا کرد که اولین بمب هیدروژنی خود را با موفقیت آزمایش کرده است، شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس یک قطعنامه تحریمی جدید علیه کره شمالی را تنظیم کرده است.


کره شمالی پیش از این به دلیل سه آزمایش هسته‌ای قبلی‌اش در سال‌های 2006، 2009 و 2013 تحت تحریم سازمان‌های ملل متحد بوده است.


پارک افزود، کره‌جنوبی با همکاری آمریکا پیش‌نویس یک قطعنامه تحریمی را تنظیم کرده و مشورت‌های نزدیکی نیز در مورد پیش‌نویس این قطعنامه با چین در جریان است.


رئیس‌جمهوری کره جنوبی در جریان یک مصاحبه تلویزیونی گفت، تحریم‌ها «مفید فایده نخواهند بود مگر اینکه ما اطمینان حاصل کنیم که کره شمالی» احساس درد می‌کند و مسیرش را تغییر می‌دهد.


کره شمالی بارها متعهد شده که اقتصاد و زرادخانه هسته‌ایش را به صورت همزمان توسعه دهد. این کشور برنامه هسته‌ایش را به عنوان یک ابزار بازدارنده قوی در برابر سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه این کشور توصیف کرده است.


پارک همچنین از چین خواست تا «نقشی ضروری» در زمینه وضع تحریم‌های قوی علیه کره شمالی ایفا کند و گفت، چین کاملا آگاه است که این کشور نمی‌تواند پیونگ یانگ را از انجام «آزمایش هسته‌ای پنجم یا ششم» باز دارد، مگر اینکه به تعهداتش عمل کند.


چین مخالفت قاطع خود را با برنامه هسته‌ای کره شمالی اعلام کرده، اما مقامات و کارشناسان در کره شمالی و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای می‌گویند چین تمایل چندانی برای وارد آوردن فشار بیش از حد به کره شمالی ندارد، زیرا این کار ممکن است کره شمالی را بی‌ثبات کند.


شلیک تیر هشدار به سوی شی پرنده


در همین حال به نقل از بلومبرگ، در جدیدترین اتفاقی که موجب افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره بعد از آزمایش هسته‌ای کره شمالی در هفته گذشته شده، ارتش کره جنوبی پس از مشاهده وسیله‌ای پرنده که در حال نزدیک شدن به مرز این کشور بوده، اقدام به شلیک چند تیر هشدار کرده است.


مقامات کره‌ای در پیامی کتبی در سئول اعلام کردند که این شیء پرنده حدود ساعت 2:10 ظهر به وقت محلی در آسمان ظاهر شد و ارتش کره جنوبی را وادار به پخش یک پیام هشدار آمیز کرد. پس از شلیک چند تیر هشدار، این شیء بلافاصله به سمت شمال تغییر مسیر داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر