صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۴

کمبود تخت و بی‌اطلاعی از راه وحشی، گردشگری را در ایرلند تهدید می‌کند

کمبود «حاد» اتاق‌های هتل در دابلین و اطلاع‌رسانی ناکافی در مورد مسیر گردشگری مشهور به «راه وحشی اقیانوس اطلس» به تهدیدی جدی برای گردشگری در ایرلند در سال جاری میلادی بدل شده است.
کد خبر : 61122

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، اداره توسعه گردشگری ملی ایرلند (موسوم به Fáilte Ireland) در بررسی سالانه خود از صنعت گردشگری اعلام کرد که بخش گردشگری در آن کشور پس از ثبت یک رکورد در سال 2015، هنوز هم می‌تواند به رشد بیشتر در سال جاری میلادی امیدوار باشد.


با این حال، اداره توسعه گردشگری هشدار داد که نمی‌توان در مورد رشد این بخش چندان خوش‌بین بود، چون چالش‌های مهمی از گذشته وجود داشته است و به قوت خود باقی است.


به گزارش آیریش اگزماینر، مایکل کاولی رئیس اداره توسعه گردشگری ملی ایرلند گفته است که موفقیت بزرگ سال 2015 تا حد زیادی ناشی از «عوامل مساعد خارجی» و رقابت داخلی بوده است.


وی هشدار داد که شناخت کم از «راه وحشی اقیانوس اطلس» (Wild Atlantic Way) در سطح بین‌المللی و کمبود شدید اتاق‌های هتل در دوبلین چالش های عمده ای بودند. راه وحشی اقیانوس اطلس به یک مسیر گردشگری در ساحل غربی ایرلند به طول 2500 کیلومتر گفته می‌شود که از 9 بخش و 3 استان آن کشور عبور می‌کند.


مایکل کاولی در مورد این مسیر گفته است: «ما می‌دانیم که راه وحشی اقیانوس اطلس یک امکان فوق‌العاده برای گردشگری است، اما در سطح بین‌المللی تاکنون چندان شناخته شده نبوده است. موقعی که از گردشگران بالقوه در خارج از کشور در این مورد پرس‌وجو می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بسیاری از آنها از این امکان جدید بی اطلاع هستند.»


در همین حال، اداره توسعه گردشگری ایرلند اعلام کرده که که کمبود اتاق‌های هتل در شهر دابلین باعث افزایش قیمت شدید در این حوزه شده است. طبق تخمین‌های آن اداره، برای آنکه کشور ایرلند سهم خود را در صنعت ارزشمند گردشگری از دست ندهد، به 5000 اتاق هتل دیگر نیاز است.


اداره توسعه گردشگری ایرلند در سال 2016 بیش از 55 میلیون یورو برای توسعه و ترویج برندهای گردشگری و تفریح در آن کشور سرمایه‌گذاری کرده که از این مبلغ حدود 13 میلیون یورو به شهر دابلین، 18 میلیون یورو به میراث باستانی شرق ایرلند، 19 میلیون دلار به «راه وحشی اقیانوس اطلس» و 5 میلیون دلار برای تأمین امنیت رویدادهای و کنفرانس‌های مرتبط با گردشگری اختصاص یافته است.


آن اداره در پنج سال گذشته بیش از 100 میلیون یورو در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری
ارسال نظر