صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۴
سیدمهدى حسینى*

واقعیت مصاحبه با بزرگان حوزه در مورد صلاحیت «سید حسن» چه بود؟

سه تن از بزرگانى که در مصاحبه با بنده اجتهاد آیت‌الله مظلوم سید حسن خمینى را «تأیید» کرده‌اند ( آیات: محفوظى، کریمى و امینى) همان شاهدان صادقى هستند که در بزنگاه تاریخ، مرجعیت مقام معظم و منیع رهبرى را «تأیید» کرده‌اند.
کد خبر : 61088

تقریباً همه بزرگان حوزه، حقیر را به خوبى مى‌شناسند و این افتخار را داشته‌ام که با آنها در سال‌هاى اخیر گفت‌وگوى اختصاصى داشته باشم. (در کارنامه چهار سال فعالیت خبرى خود، نزدیک هزار گفت‌وگوى اختصاصى با بزرگان حوزه انجام داده‌ام و کامپیوتر حقیر در بردارنده صوت قریب به اتفاق این گفت‌وگوهاى ارزشمند و بعضاً تاریخى است.)


در روزهاى گذشته رسانه‌هاى مخالف حضور یادگار گرانقدر امام، حضرت آیت‌الله سید حسن خمینى، خط خبرى جدیدى را آغاز کردند و تنها راه احراز صلاحیت علمى داوطلبان را، شرکت در آزمون شوراى نگهبان اعلام کردند! و در حالى که هیچ دعوتنامه‌اى براى مجتهد عزیز صادر نگردیده، عدم حضورش را به عنوان انصراف تلقى کردند!


ـ بنده نیز احساس وظیفه کردم و از محضر بیش از بیست تن از فقیهان به نام حوزه دو سؤال را پرسیدم:


الف: راه‌هاى احراز صلاحیت علمى و اجتهاد یک فرد به طور کلى چیست؟


ب: آیا با توجه به اینکه از آیت‌الله حاج سید حسن خمینى کتاب‌هاى علمى و صدها ساعت صوت موجود است، براى شوراى نگهبان «ممکن» است که با رجوع به آنها، صلاحیت علمى ایشان را احراز کنند؟ به بیان دیگر آیا صلاحیت علمى یادگار امام با توجه به کتب علمیه و صوت‌هاى درس، «قابل» احراز مى‌باشد؟


ـ تمامى کسانى که به سؤال بنده پاسخ دادند از جمله سرور معظم‌مان آیت‌الله علوى گرگانى و سایر بزرگواران، در پاسخ به سؤال اول راه‌هاى احراز اجتهاد از منظر فقهى را پاسخ داده و در سؤال دوم نیز فرمودند: بله؛ شوراى نگهبان مى‌تواند با مراجعه به آثار علمى ایشان، وظیفه خود را انجام دهد (که این به معناى تکذیب خط خبرى مذکور در بند ٢ بود). و صوت این مصاحبه‌ها نیز در کامپیوتر من ذخیره شده و قابل ارائه است.


ـ در هنگام انتشار این مصاحبه‌ها، بعضى از رسانه‌ها عمداً و بعضى سهواً مصاحبه‌ها را به معناى «تأیید» اجتهاد یادگار امام توسط علماى حوزه منتشر کردند و سپس رسانه‌هاى معاندى که تمام توانشان را جهت تخریب بیت امام به کار بسته‌اند به طور سازمان‌یافته از این بزرگان پرسیدند که آیا شما اجتهاد ایشان را «تأیید» کرده‌اید؟


یعنى سؤالى کاملاً انحرافى و مشوه به اغراض کثیف سیاسى! و کاملاً غیرمرتبط با آنچه بنده از محضرشان پرسیده بودم!


و از همه عبرت‌آموزتر و هوش‌رباتر این بود که «صداى جمهورى اسلامى» که از کنار تأییدهاى محکم علماى بزرگ نسبت به بیت امام به سکوت مى‌گذرد و اخبار ایشان را نیز به طور کامل سانسور مى‌کند، خبر تکذیب غیرکامل یکى از علما را به گوش مردم مى‌رساند! من خود در تاکسى شنیدم که صداى ملى، تکذیب یکى از این بزرگواران را اطلاع رسانى نمود! جلّ الخالق از بغض و حقد نسبت به بیت بنیانگذار امام!


ـ البته بعضى از آن بزرگان همچون آیات: محفوظى، سید جعفر کریمى، مسعودى خمینى، احمد بهشتى و... در پاسخ به سؤال بنده، به صراحت اجتهاد یادگار عزیز امام را نیز «تأیید» کردند اما گروه دیگر صرفاً «قابلیت احراز» را مورد تأکید قرار دادند. از جمله حضرت آیت‌الله کریمى جهرمى و آیت‌الله ایمانى و...


ـ در پایان به عنوان یک «طلبه» که بر حسب احساس وظیفه شرعى، اهل رسانه نیز شده است، به بزرگواران شوراى نگهبان خاضعانه یادآورى مى کنم: سه تن از بزرگانى که در مصاحبه با بنده اجتهاد آیت‌الله مظلوم سید حسن خمینى را «تأیید» کرده‌اند ( آیات: محفوظى، کریمى و امینى) همان شاهدان صادقى هستند که در بزنگاه تاریخ، مرجعیت مقام معظم و منیع رهبرى را «تأیید» کرده‌اند. چگونه مى‌توان سخن نااهلان را ملاک قرار داد و گفت اجتهاد یادگار امام «قابل احراز» نمى‌باشد و شهادت این بزرگواران بى‌اثر است؟!


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


* خبرنگار نشریه حریم امام


انتهای پیام/

برچسب ها: سید حسن خمینی
ارسال نظر