صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰
دهقانی‌اشکذری:

بیش از هر زمانی نیازمند مرور فرهنگ دفاع مقدس هستیم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: شاید بیش از هر زمانی امروز و این سال‌ها نیاز به مرور فرهنگ دفاع مقدس داریم و اگر باورِ «کل یوم عاشورا و کل یوم عاشورا» وجود نداشته باشد، این فرهنگ مستمر نخواهد شد.
کد خبر : 609879

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، مراسمی به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مسئولان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در جوار قبور هشت شهید گمنام این دانشگاه برگزار شد.


این مراسم با ادای احترام به گلزار شهدای گمنام واحد و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و با حضور محمدرضا دهقانی‌اشکذری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه در جوار قبور هشت شهید گمنام دانشگاه برگزار شد.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این مراسم اظهار کرد: شاید بیش از هر زمانی امروز و این سال‌ها نیاز به مرور فرهنگ دفاع مقدس داریم و اگر باورِ «کل یوم عاشورا و کل یوم عاشورا» وجود نداشته باشد، این فرهنگ مستمر نخواهد شد.


محمدرضا دهقانی‌اشکذری افزود: شهید محمدخانی هنرش این بود که همه دانشجویان را دور هم جمع می‌کرد و به آنان نقش خاصی می‌داد و هریک را در جای خودش قرار می‌داد و بعد به سوریه رفت و آن حماسه جاوید را خلق کرد و فرمانده‌ای شد که شهید سلیمانی اینقدر برایش اثر داشت؛ چراکه برایش صدقه می‌داد و از خداوند می‌خواست که این فرد را حفظ کند که نیازش دارد.


وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یزد بدون تعارف سرآمد همه دانشگاه‌هاست؛ چراکه فضای این دانشگاه یک فضای شهدایی است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تأکید کرد: بخشی از فرهنگ شهدا در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این دانشگاه با برگزاری مراسمی مانند زیارت عاشورا و یادواره شهدا و فاتحه‌خوانی و ... مرور شده است.


دهقانی‌اشکذری بیان کرد: نکته مهم پس از موضوع حمیت، موضوع توکل بر خداست که با تمام مدل‌های مدیریتی دنیا تفاوت دارد؛ چراکه در این موضوع ارتباط با خدا در آن وجود دارد و دارای هدف است.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد توضیح داد: در مسیر اربعین که قدم برمی‌دارید، فرقی نمی‌کند که هرکسی چه مقامی در این دنیای خاکی دارد؛ چراکه همه دنیا به طرف این موج در حرکت هستند و این باید هدف ما باشد، زیرا اراده خداوند بر این امر است.



وی بیان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید است و دانشجویان خلق خداهستند و خدمت‌رسانی به این قشر در این جایگاه باید با نگاهی که به فرزند خود داریم، انجام شود، در بدنه دانشگاه شما همکاران در خط اول هستید که باید با همدلی و همت یکدیگر این دانشگاه را رو به جلو حرکت دهید.


دهقانی‌اشکذری با اشاره به موضوع حجاب بیان کرد: این شعار ماست و اگر این شهدای دانشگاه روزی به زبان درآیند، قطعاً خواهند گفت ناموس ما، این حجاب زنان و دختران ماست و ما برای دفاع از این کیان این سرزمین خون داده‌ایم.


انتهای پیام/۴۱۰۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر