صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

درخواست حماس از عربستان درباره تروریست خواندن این گروه از سوی مصر

منابع خبری از درخواست رهبران حماس از عربستان و اتحادیه عرب برای انجام اقدامات فوری در لغو تصمیم دادگاه مصر مبنی بر قرار دادن نام این جنبش در فهرست «سازمان‌های تروریستی» خبر دادند.
کد خبر : 6095

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «الجزیره» گزارش کرد: «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب خواست تا فورا برای لغو تصمیم دادگاه مصر که این جنبش را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» اقدام کنند.


براساس این گزارش، اقدام دادگاه مصر در تروریستی خواندن جنبش «حماس» در آستانه سفر «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهوری مصر به ریاض و دیدار با پادشاه عربستان صورت گرفت.


در این راستا، «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش «حماس» در مصاحبه با خبرنگاران، از طرف‌های عربی خواست تا تصمیماتی فوری برای اقدام اخیر دادگاه مصر و مواضع این کشور نسبت به موضوع فلسطین اتخاذ کنند.


«ابوزهری» با بیان اینکه اقدام دادگاه مصر لگه ننگی بر پیشانی این کشور است خاطرنشان کرد: هماهنگی میان اسرائیل و مصر برای ضربه زدن به مقاومت ملت فلسطین به وجود آمده است. این اقدام دادگاه مصر در هماهنگی کامل با سخنان «آویگدور لیبرمن» وزیر امورخارجه اسرائیل قرار دارد که گفت حکم دادگاه قضایی مصر به سود منافع اسرائیل است.


دادگاه رسیدگی به امور فوری قاهره پس از دادخواست «سمیر صبری» علیه جنبش «حماس» برگزار شد و پس از به تأخیر انداختن چندین باره رسیدگی به دادخواست مذکور، بالاخره روز گذشت (شنبه) حکم خود را علیه حماس صادر کرد و این گروه را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر