صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء: فاز 15 و 16 ایرانی‌ترین فاز در میدان گازی پارس‌جنوبی است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: با افتتاح پالایشگاه 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه بیش از 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2700 تن اتان، 2900 تن پروپان و بوتان محقق می‌شود.
کد خبر : 60893

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالله عبداللهی در آیین افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در حضور رئیس‌جمهوری گفت: فاز 15 و 16 پارس‌جنوبی در واقع ایرانی‌ترین فاز در میدان گازی پارس‌جنوبی است که با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی متخصصان داخلی و کارشناسان ایرانی به بهره‌برداری رسیده است.


وی افزود: تکمیل و راه‌اندازی این فازها در واقع اثبات شعار ما می‌توانیم است و بدون تردید تکمیل پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، نماد کار اقتصادی و خوداتکایی است، چرا که خارجی‌ها ساخت این فازها را رها کردند و رفتند و باور نمی‌کردند کسی این بار را از زمین بردارد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: تکمیل این فاز و افتتاح فازهای بزرگ و مهم در پارس‌جنوبی در واقع تیری آتشین بر قلب دشمن است و دشمنان از این همه تخصص و توان بالای متخصصان ما در صنعت نفت ابراز شگفتی کرده‌اند.
عبداللهی با بیان اینکه فاز 15 و 16 بدون حادثه منجر به فوت راه‌اندازی شده گفت: این فاز بدون تلفات و خسارت مالی تکمیل شده و این یک افتخار بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ابراز داشت: بدون تردید تمامی مراحل ساخت فازهای 15 و 16 از مطالعه تا راه‌اندازی و تولید آن با بهره‌گیری از توان و ظرفیت داخلی و به دست توانمند متخصصان ایرانی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه اجرا شده است.


عبداللهی تاکید کرد: با افتتاح پالایشگاه 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه بیش از 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2700 تن اتان، 2900 تن پروپان و بوتان محقق می‌شود.


وی اظهار کرد: 125 میلیون‌نفر ساعت کار در فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی انجام شده و هیچ‌گونه تلفات و خسارتی نداشتیم.


عبداللهی افزود: تدبیر این بود که تمام بخش‌های فاز 15 و 16 تکمیل شود و هیچ بخش غیرفعالی نداشته باشیم و بحمدالله با تدبیر وزیر نفت این مهم امروز محقق شده است.


فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء خاطرنشان کرد: تاکنون 16 میلیارد مترمکعب گاز از فازهای 15 و 16 برداشت شده و همچنین بیش از 15 میلیون بشکه میعانات گازی نیز استحصال شده است.


عبداللهی تاکید کرد: مجموع پروژه‌های خاتم، سالانه 35 تا 40 میلیارد دلار برای کشور عایدات دارد و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظر