صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

دی میستورا: ایران و عربستان قول دادند که اختلاف‌شان بر بحران سوریه اثرگذار نباشد

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید، ایران و عربستان اطمینان داده‌اند که اختلافات آنها تاثیری بر روند گفتگوهای صلح سوریه نخواهد گذاشت.
کد خبر : 60850

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شینهوا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز یکشنبه گفت، ایران و عربستان سعودی به وی اطمینان داده‌اند که اختلافات اخیر آنها تاثیری بر مشارکت این دو کشور در گفت‌وگوهای صلح سوریه که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود نخواهد گذاشت.


سخنگوی استفان دی‌میستورا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دی مستورا روز یکشنبه پس از «تبادل نظرهای مفید» با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و معاون وی، به سفر خود به ایران خاتمه داده است.


در این بیانیه آمده است: «وی مانند سفر پنجم ژانویه‌ (15 دی) به عربستان، از طرف‌ مقابل خواسته است تا اطمینان دهند که تنش‌های فعلی در منطقه بر مشارکت دولت آنها در حمایت از فرآیند وین و تسهیل برگزاری گفت‌وگوهای ژنو تاثیری نخواهد گذاشت و البته این اطمینان را نیز به دست آورده است.»


دی‌میستورا گزارش سفر خود به تهران را به بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، ارائه و از وی در مورد شروع گفت‌وگوها دستورالعمل‌های لازم را دریافت خواهد کرد.


در ادامه بیانیه سخنگوی دی‌میستورا آمده است: «وی به دنبال تشکیل گروه بین‌المللی حمایت از سوریه و ادامه مشارکت جدی و پیگیر شورای امنیت است تا اطمینان حاصل شود که بحث‌های سیاسی واقعی با هدف حل بحران سوریه در روز 25 ژانویه (5 بهمن) آغاز می‌شود.»


دی میستورا همچنین روز شنبه در دمشق با ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، دیدار و گفت‌وگو کرد.


میانجیگران در تلاش هستند تا گفت‌وگوهای صلح را با مشارکت دولت سوریه و گروه‌های مختلف مخالف برگزار کنند. این گفت‌وگوها قرار است روز 25 ژانویه ( 5 بهمن) در ژنو برگزار شود.


گفت‌وگوهای صلح بخشی از پیشنهاد ارائه شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ در سوریه بوده که تا کنون موجب کشته شدن صدها هزار نفر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر