صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

پهپادی با عرض 5/1 متر برای حرفه‌ای‌ترها

«هگزاکوپتر» بدون شک یکی از چشم‌گیرترین پهپادهای نمایشگاه تکنولوژی لاس‌وگاس بود که از بسیاری جهات «ترین‌»‌های زیادی را به خود اختصاص داد و همه چشم‌انتظار تولیدش هستند.
کد خبر : 60758

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت Engadget، ابعادش بسیار متفاوت با هر پهپاد معمولی‌ است و البته از نامش هم پیداست که تعداد ملخ‌هایش بیشتر هستند. «هگزاکوپتر» یک پهپاد 6 موتوره با قطر 8/1 متر و ارتفاع 50 سانتی‌متر، تقریبا بزرگترین پهپادی است که برای مصارف عمومی ساخته شده است و در همان برخورد اول شما را متحیر می‌کند.


شرکت «Aee» این پهپاد را در نمایشگاه وسایل الکتریکی CES در لاس‌وگاس برای نخستین بار رونمایی کرد و بدون آزمون عملی، توانمندی‌هایش را برای بازدید کنندگان شرح داد.



هگزاکوپتر که نام مدلش F600 است با اتکا به شش روتور بزرگ و قدرتمند می‌تواند تا 6 مایل (10 کیلومتر) دورتر پرواز کند و از همان فاصله هم تصاویر ویدئویی با کیفیت full HD به مبداء مخابره کند که نشان‌دهنده توان حیرت‌انگیز آنتن این پهپاد است.


همچنین براساس ادعای تولید کننده، این پهپاد می‌تواند تا یک ساعت در آسمان باشد که این زمان نیز حداقل دو برابر بهترین پهپادهای محبوب امروز است. در کاتالوگ این پهپاد نوشه شده که قادر است 4 کیلوگرم بار را با خود به آسمان ببرد و همراه با آن تا 40 دقیقه پرواز کند، البته تأکید شده است که این پهپاد برای اهداف ارسال کالا یا چنین مواردی طراحی نشده و قصد سازنده، استفاده عمومی از آن بوده است.


در کنار تمام این ویژگی‌ها که هر کدام در نوع خود برترین است، این پهپاد یک کنترل از راه دور بسیار بزرگ و مضحک هم دارد که همراه با یک کیف دستی به اندازه یک PC کار کنترل آن را برعهده می‌گیرد.


این کامپیوتر ویندوز XP را در خود نصب شده دارد و درواقع F600 را تبدیل به بازی بزرگ‌ترها می‌کند. هنوز هیچ قیمتی برای این پهپاد اعلام نشده است اما قیمتش هرچه باشد، باتوجه به توانایی‌ها و قابلیت‌های خارق‌العاده‌اش، قطعا ارزان نخواهد بود و هر سرمایه‌گذاری هم قادر به حضور در پروژه تولید احتمالی نیست.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد نمایشگاه CES
ارسال نظر