صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۴

پورابراهیمی: نمی‌دانیم پشت تأخیر دولت در ارائه لوایح بودجه و برنامه ششم چه ماجرایی است

نماینده مردم کرمان در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز ـ یکشنبه ـ مجلس اظهار کرد: 35 روز است که از زمان قانونی ارائه بودجه سال 95 گذشته است و تا امروز هیچ خبری از ارائه لایحه بودجه نیست.
کد خبر : 60672

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا پور ابراهیمی ‌افزود: ما تا پایان سال مجموعا پنج هفته کاری یعنی 15 روز جلسه علنی خواهیم داشت که در این فرصت قطعا نمی‌توان به لایحه بودجه رسیدگی کرد.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: همچنین دولت باید یک سال و نیم قبل از ارائه لایحه بودجه، لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس تحویل می‌داد که این اقدام را نیز انجام نداده است. نمی‌دانیم پشت این قضیه چه ماجرایی است؟ دولت علی‌رغم تحویل لایحه بودجه در موعد مقرر در دو سال متوالی متأسفانه امسال این‌گونه رفتار می‌کند و بسیاری از فعالان اقتصادی معطل مانده‌اند.


پورابراهیمی گفت: من پیشنهاد دادم که برنامه پنجم توسعه برای یک سال دیگر تمدید شود که دولتی‌ها پاسخ دادند ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم و می‌خواهیم برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه دهیم.


این نماینده مجلس اضافه کرد: آقای نوبخت وقتی که 48 ساعت از زمان ارائه بودجه در 15 آذر گذشته بود با آن لحن عذرخواهی کرد که البته شایسته جایگاه مجلس نبود حالا 35 روز است از زمان قانونی ارائه لایحه بودجه می‌گذرد ولی هنوز دولت اقدامی انجام نداده است.


وی تأکید کرد: قطعا برنامه ششم توسعه با وجود تعداد جلسات علنی که در پیش داریم به این دوره نمی‌رسد و ما ناگزیریم که بودجه سال 95 را به صورت سه دوازدهم به تصویب برسانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر