صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۴

کاخ گلستان میزبان نمایشگاهی از دوره قاجار

نمایشگاهی از مجموعه شخصی سام شمس‌آبادی شامل کارت پستال‌ها، تمبرها و پاکت‌نامه‌های دوره قاجار از دیروز 19 دی ماه در چادرخانه کاخ گلستان افتتاح شد.
کد خبر : 60666

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، مجموعه خصوصی سام شمس‌آبادی با عنوان نمایشگاه ورقه پستی ایران (دوره قاجار) روز گذشته 19 دی ماه در چادرخانه کاخ جهانی گلستان افتتاح شد.


سام شمس آبادی، ایرانی الاصل و متولد سال 1358 در کشور بلژیک است که از دوران کودکی با علاقه‌مندشدن به کارت پستال و تمبر، جمع آوری مجموعه‌ای نفیس شامل 3هزار و 800 کارت پستال و 3 هزار برگ پاکت‌نامه از دوره قاجار تا دوره پهلوی اول را آغاز کرده است.


این مجموعه خصوصی که برای نخستین بار در ایران به نمایش درآمده است و در روز افتتاحیه مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفت.


تصاویر کارت‌پستال‌ها و تمبرهای گردآوری شده توسط سام شمس‌آبادی از تنوع قابل توجهی برخوردار است، از جمله موضوعاتی که در این مجموعه دیده می‌شود، شامل تصویر زندگی عامه مردم در دوره قاجار، تصاویر مشاغل دوره‌گردها و دست‌فروش‌ها، تصاویری از پادشاهان قاجار، محکومان و زندانیان در آن دوره، تصاویری از سکه‌های رایج، تصاویری از سران مشروطه، بناهای معروف تهران و مراکز استان در دوره قاجار، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، تصاویر نمایندگان مجلس ایران در دوره مشروطه، عکس‌هایی از ملاقات‌های شاهان قاجار با اشخاص سرشناس در ایران و در سفرهای خارج از کشور است.


همچنین تصاویری از سفر ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه به خارج، تصاویر معابر عمومی، سقاخانه‌های، زورخانه‌ها، پهلوانان و ورزشکاران باستانی در دوران قاجار، تصاویری از تابلوهای نقاشی دوره قاجار، تصویری از محل جلسه میان روزولت، استالین و چرچیل در تهران، عکس‌هایی از پوشش زنان و کودکان در دوره قاجار، تمبرهای رایج در دوره قاجار تا پایان دوره پهلوی، تمبرهای مورد استفاده در مکاتبه ایران با سایر کشورها و تصاویری از مدارس و کلاس‌های درس و دانش‌آموزان آن دوره در این نمایشگاه در معرض دیده عموم قرار گرفته است.


این نمایشگاه تا پنجشنبه 24 دی ماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر