صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
در گفت و گو با آنا

مشاورحقوقی اتحادیه فوتبال: ادعای عربستان هنوز مورد تایید کنفدراسیون آسیا قرار نگرفته است/ در صورت رای به ضرر ایران، می توان به فیفا شکایت کرد

سید مهدی محمودی، مشاورحقوقی اتحادیه فوتبال، گفت: ما باید بر خواسته قانونی خود که حفظ میزبانی است تاکید کنیم و AFC هم مجبور است تصمیم قانونی بگیرد.
کد خبر : 60649

به گزارش خبرگزاری آنا، باشگاه‌های عربستانی در جدیدترین حاشیه‌سازی خود اعلام کردند که حاضر نیستند در خاک ایران به مصاف تیم‌های ایرانی بروند و از کنفدارسیون فوتبال آسیا خواسته‌اند تا کشور بی‌طرفی را به عنوان میزبان بازی‌های این دو کشور انتخاب کند.


سیدمهدی محمودی، مشاورحقوقی اتحادیه فوتبال، در خصوص این اقدام عربستانی ها به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا هنوز آن را تایید نکرده‌اند. هیچ یک از کمیته‌های مستقیم و غیرمستقیم AFC از جمله کمیته مسابقات، اجرایی و اضطرار در مورد این مسئله جلسه‌ای برگزار نکردند و حتی علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال که عضو کمیته مسابقات است در جریان جلسات و این موضوع نیست. بنابراین نمی توانیم در مورد صحیح بودن این خبر به صورت قطعی نظری داشته باشیم.»


وی افزود: «اما اگر ناظران امنیتی به این نتیجه برسند که ایران از نظر امنیتی مشکلی ندارد این موضوع به نتیجه نخواهد رسید و هیات رییسه AFC نمی تواند نا امن بودن ایران را تایید کند. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت انجام می‌گیرد و اگر کشوری بی‌طرف برای این بازی‌ها انتخاب شود باید درهفته دو بازی انجام شود که دردسرساز خواهد بود چرا که تعداد بازی‌ها با یکدیگر مطابقت ندارد.»


مشاورحقوقی اتحادیه فوتبال عنوان کرد: «تا زمانی که این موضوع به تایید اعضای هیات رییسه کنفدراسیون آسیا نرسد در مورد صحت و سقم آن نمی‌توانیم اظهار نظری داشته باشیم. هرچند هم اگر کشور عمان به عنوان کشور بی‌طرف برای این بازی‌ها انتخاب شود فوتبال ایران با این کشورمشکلی نخواهد داشت. اما این مسئله قطعا به ضرر AFC خواهد بود چرا که آنها بر روی تماشاگران ایرانی حساب ویژه‌ای باز می‌کنند و اگر قرار باشد عمان کشور میزبان باشد بخش قابل توجهی از تماشاگران را از دست خواهند داد.»


محمودی همچنین در خصوص درخواست عربستانی‌ها عنوان کرد:«عربستان یا هر کشور دیگر این حق را دارند که در مورد کشور میزبان اظهارنظر داشته باشند. اما ادعای عربستانی‌ها مبنی بر عدم امنیت در ایران تا زمانی که تایید نشود به نتیجه نخواهد رسید. موضوع سفارت عربستان در ایران کاملا سیاسی است و ربطی به ورزش ندارد. دیپلماسی ورزش همیشه گره‌گشای کشورهاست. اما متاسفانه وجود رئیسی بحرینی AFC و لابی‌های پشت پرده عربستان ممکن است در این قضیه تا حدودی به ضرر ایران باشد که نیازمند موضع‌گیری خوب فدراسیون فوتبال در مقابل آنهاست.»


رییس اتحادیه ایجنت‌های رسمی فیفا در ایران خاطرنشان کرد:«متاسفانه سیاهنمایی عرب‌ها سابقه تاریخی دارد. بنابراین ما باید برخواسته قانونی خود که حفظ میزبانی است تاکید کنیم و AFC هم مجبور است که تصمیم قانونی بگیرد و آن تصمیم نمی تواند به ضرر ایران باشد. ایران نه کار اشتباهی کرده و نه تا این لحظه موضع اشتباهی گرفته‌ است. با این حال تصمیم AFC اگر خلاف قانون باشد فضا را برای شکایت ایران فراهم خواهد کرد. خوشبختانه با وجود کارشناسان خبره‌ و همچنین داوود رفعتی که به عنوان نماینده ایران در بخش ناظران امنیتی در AFC فعالیت می‌کند می توانیم برای دفاع از حق ایران در این خصوص امیدوار باشیم..»


وی همچنین در پاسخ به اینکه اگر AFC رای خود را به سود عربستان اعلام کند ایران از نظر قانونی حق شکایت به فیفا را دارد؟ تصریح کرد: «به طور حتم اگر رای به سود عربستان اعلام شود ایران می تواند به فیفا شکایت کند. ما این حق را داریم که بر حفظ میزبانی خود تاکید کنیم و کنفدراسیون آسیا هم باید طبق قانون عمل کند. اگر کشور عربستان ادعا می کند که ایران از نظر امنیتی مشکل دارد باید AFC در مورد آن تصمیم بگیرد. به همین منظور بازرسان و ناظران خود را به محل میزبانی مسابقات می فرستد. بنابراین آنها به ایران می آیند و شرایط امنیتی استادیوم و حمل و نقل و موارد دیگر را بررسی می کنند. اگر ادعا آنها بی‌مورد بود که اتفاقی نمی‌افتد اما اگر بازرسان AFC هم به این نتیجه برسند که ایران از نظر امنیتی مشکل دارد هیات رئیسه در کمیته مسابقات تصمیم می‌گیرند. در واقع شرایط به این گونه نیست که بدون بررسی تصمیمی گرفته شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر