صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۴

مخالفت مردم برای تاسیس یک بیمارستان/ وزیر بهداشت: اگر می‌دانستم مردم ناراضی‌اند جلسه هیات دولت را ترک نمی‌کردم و نمی‌آمدم

هم‌زمان با مراسم کلنگ زنی احداث بیمارستان سوانح سوختگی در خیابان مطهری تهران، جمعی از شهروندان با تجمع در محل نسبت به احداث آن اعتراض کردند. ظاهرا زمین در نظر گرفته شده برای ساخت بیمارستان کاربری فضای سبز داشته است.
کد خبر : 60630

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مراسم کلنگ زنی احداث بیمارستان سوانح سوختگی موقوفه عمیدی نوری صبح امروز در خیابان مطهری با حضور وزیر بهداشت و درمان، معاون درمان وزارت بهداشت، قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت­‌های اجتماعی، نماینده ولی فقیه، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و تعدادی از خیرین سلامت برگزار شد.


طی برگزاری مراسم، شهروندان با تجمع در مراسم کلنگ‌زنی اعتراض خود را نسبت به ساخت بیمارستان در این منطقه اعلام کردند. آنها مدعی بودند که تاسیس این بیمارستان آسایش آنها را از بین خواهد برد.


گفتنی است؛ این زمین کاربری فضای سبز داشته و پس از طی کردن مراحل قانونی، تغییر کاربری داده و توانسته مجوز تاسیس بیمارستان فوق تخصصی سوانح و سوختگی 180 تختخوابی را از وزارت بهداشت دریافت کند به همین دلیل شهروندان اعلام کرده‌اند آنها در انتظار تاسیس فضای سبز و ایجاد آرامش بیشتر در این منطقه بوده‌اند.


سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور زمانی که با مخالفت شهروندان این منطقه روبرو شد، گفت: سالانه 25 هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند و این در حالی است که در حال حاضر تنها 865 تخت سوختگی در کشور فعال است و ما نیازمند دو هزار تخت دیگر در این حوزه هستیم که سرمایه‌گذاری در این خصوص برای بخش دولتی به صرفه نیست و بخش خصوصی نیز سرمایه‌گذاری در این حوزه نمی‌‌کند.


وی افزود: اگر می‌دانستم مردم ناراضی هستند جلسه هیات دولت را ترک نمی‌کردم و نمی‌آمدم.


وزیر بهداشت خطاب به مرتضی طلایی نماینده شورای شهر تهران که در مراسم حضور داشت، گفت: از ایشان می‌خواهم موضوع را بررسی کنند و آنچه حکم و قانون می‌گوید، انجام دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر