صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
قالیباف در نشست شورای هماهنگی مجلس:

بازنگری در برخی لوایح و اصلاح آن باید مدنظر قرار گیرد

رئیس‌ مجلس گفت: با توجه به تغییر دولت و ظرفیت اجرایی جدید کشور، بازنگری در برخی لوایح و اصلاح آن باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر : 605678

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف امروز (دوشنبه ۱۵ شهریورماه) در جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور رؤسای کمیسیون‌های مختلف و موضوع بررسی ایرادهای شایع شورای نگهبان نسبت به طرح‌ها و لوایح مصوب مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس دو وظیفه جدی و اساسی در حوزه‌های قانون‌گذاری و نظارت بر عهده دارد و در این راستا از دو سازمان مهم مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کل کشور استفاده می‌کند.


وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور باید تلاش کنند تا بهترین خدمات و کمک‌ را از نظر مشورتی و پژوهشی به نمایندگان در صحن و کمیسیون‌های مجلس ارائه کنند.


رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه در خصوص این موضوع در نشست دیروز هیئت‌رئیسه مجلس مباحث جدی مطرح شد، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات باید گزارشی در مورد چگونگی استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌های این دو سازمان در جلسه شورای هماهنگی و جلسه علنی مجلس ارائه دهند تا نمایندگان بتوانند، این موارد را به‌عنوان مطالبه از این دو سازمان پیگیری کنند.


قالیباف تأکید کرد: افرادی که از حوزه نظارت و قوانین در مجلس حضور دارند نیز باید کارشناسانی را در این دو سازمان داشته باشند تا بتوانند به رؤسای کمیسیون‌ها در خصوص تنظیم مطالب، انجام اصلاحات شکلی و محتوایی طرح‌ها و لوایح و مصوبات کمک کنند و به این شکل اقدامات با دقت لازم انجام شود.


وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به تغییر دولت و ظرفیت اجرایی جدید کشور، بازنگری در برخی لوایح و اصلاح آن باید مدنظر قرار گیرد، گفت: براساس دستور مقام معظم رهبری اولویت با ارائه لایحه است و ما باید این موضوع را به‌صورت جدی در مجلس پیگیری کنیم.


رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اصلاح فرآیند قانون‌گذاری در کشور، گفت: اصلاح فرآیند قانون‌گذاری برای کنترل ورودی‌ها و مصوبات و به‌خصوص حل مشکلات کشور بسیار مؤثر خواهد بود تا ایرادات آیین‌نامه‌ای و قانونی طرح‌ها و لوایح قبل از ارائه به صحن رفع شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر