صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
دانشگاه‌های انگلیس برای کمک به دانشجویان مسلمان انجام می‌دهند

تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ماه رمضان

روزنامه «دیلی تلگراف» در گزارش اخیر خود اعلام کرد برای ایجاد شرایط مطلوب‌تر برای دانش‌آموزان مسلمان، ساعات امتحان در انگلیس تغییر می‌کند.
کد خبر : 60539

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از «دیلی تلگراف»، قرار است ساعت یا تاریخ امتحانات دانشگاه‌های انگلیس در ماه رمضان جابجا شود تا دانشجویان مسلمان با مشکل مواجه نشوند.


طی سال‌های اخیر ماه رمضان بیشتر به فصل امتحانات نزدیک شد و در سال جاری میلادی هم فصل امتحانات انگلیس با ماه رمضان مقارن است و بیشتر امتحانات در این بازه زمانی انجام می‌شود. مسئولان دانشگاهی در نتیجه تصمیم گرفته‌اند که ساعت یا تاریخ برگزاری امتحانات را تغییر دهند. تصمیم آن‌ها بر این است که امتحانات یا صبح زود که روزه‌داران چندان گرسنه نیستند یا قبل از شروع ماه رمضان برگزار شود.


سخنگوی کمیته مشترک کیفیت تحصیلی دانشگاه‌های انگلیس اعلام کرده که بازه زمانی برای برگزاری امتحانات در انگلیس بسیار محدود است، در نتیجه امکان‌‌پذیر نیست که تاریخ امتحانات به طور کامل جابجا شود، اما سعی می‌شود که در این بازه تغییراتی انجام شود تا دانش‌آموزان مسلمان راحت‌تر بتوانند در امتحانات شرکت کنند.


او همچنین تأکید کرد که این کمیته به دنبال این نیست که جوی ایجاد کند که والدین یا دانشجویان غیرمسلمان بر روی جامعه مسلمان به دلیل تغییر ساعت یا تاریخ امتحانات فشار بیاورند بلکه قرار است برنامه‌ها طوری تغییر کند که همه طیف‌ها از این برنامه‌ها احساس رضایت کنند.


در این گزارش آمده است که از سال گذشته کمپینی برای تغییر ساعت یا تاریخ امتحانات راه‌اندازی شد که شرایطی فراهم شود که همه طیف‌ها بتوانند به راحتی در امتحانات شرکت کنند.


البته این تصمیم با انتقاداتی نیز همراه بوده، به عنوان مثال عده‌ای معتقدند این کار اشتباه است که برنامه زمانی خود را فقط به خاطر اقیلت‌های مذهبی تغییر دهیم اگرچه اغلب انجمن‌های دانشجویی تاکید دارند که باید به دانشجویان مسلمان دانشگاه‌های انگلیس هم کمک شود که در ماه رمضان آینده راحت‌تر امتحان بدهند. رایزنی‌ها برای بازنگری در امتحانات تابستان آینده دانشگاه‌های انگلیس از هم‌اکنون آغاز شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ماه رمضان
ارسال نظر