صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۹ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
سلمانی خبر داد؛

جذب بیش از ۶۰ درصد معرفی‌شدگان بورسیه مقطع دکتری وزارت علوم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جذب بیش از ۶۰ درصد معرفی‌شدگان بورسیه مقطع دکتری خبر داد.
کد خبر : 602814

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی، حسین سلمانی در حاشیه جلسه هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون بالغ‌بر ۷۷ نفر بورسیه مقطع دکتری که از سوی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه معرفی و ۲۷ نفر پس از طی مراحل جذب با مرتبه علمی استادیاری در این دانشگاه استخدام‌شده و ۲۸ مورد دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد.


وی افزود: همچنین فرآیند بررسی صلاحیت علمی و توانایی‌های آموزشی این معرفی‌شدگان با شاخص‌هایی مشابه شرکت‌کنندگان فراخوان‌های جذب صورت می‌پذیرد.


سلمانی با بیان اینکه مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم واجدین شرایط را به‌منظور تسریع فرآیند جایابی هم‌زمان به چند دانشگاه معرفی می‌کند و به همین دلیل تعدادی از مشمولین در این دانشگاه به دلایل شخصی مؤسسات دیگری را برای همکاری انتخاب کرده‌اند اظهار کرد: در صورتی فارغ‌التحصیلان بورسیه وزارت علوم در مقطع دکتری در رشته‌های دایر دانشگاه واجد شرایط علمی و عمومی متقاضی به جذب در واحدهای آموزشی این دانشگاه خصوصاً در استان‌های کمتر برخوردار است که دانشگاه آمادگی تسهیل و تسریع فرآیند ارزیابی و جذب معرفی‌شدگان را داشته باشد.


عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: عموماً تولید علم و انتشار مقاله از نتایج پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی صورت می‌پذیرد که با توجه به اهداف و مأموریت‌های دانشگاه‌های مهارت محور از ایده یک پژوهش تا انتشار نتایج توسط خود عضو هیئت علمی این دانشگاه صورت می‌پذیرد.


وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تفاوت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها عنوان کرد: علاوه بر موارد یکسان و مشترک، نظارت و نگهداری از تجهیزات بیش از ۳۰۰۰ کارگاه و آزمایشگاه، تدریس دوسوم از دروس مقاطع کاردانی و کارشناسی به‌صورت عملی، کسب امتیازهای لازم در آزمون فنوحر (آزمون سنجش شایستگی تدریس دروس عملی)، همکاری فعال در بازنگری سرفصل‌های درسی از دیگر وجوه تمایز کادر آموزشی این دانشگاه با سایر مؤسسات آموزش عالی کشور و جهاد علمی در راستای گسترش آموزش عالی مهارتی است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر