صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
مدیرکل مهندسی سواحل سازمان بنادر خبر داد

عدم تمکین مناطق آزاد از قوانین ساخت‌وساز در سواحل

مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مناطق آزاد بدون مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی به ساخت و ساز در سواحل اقدام می‌کنند، گفت: هماهنگی‌های لازم با قوه قضاییه برای تشدید برخورد با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز وجود دارد.
کد خبر : 60105

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا الهیار با اعلام عدم تمکین مناطق از مقررات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه ساخت‌وسازهای ساحلی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز دریایی محیط زیست را تخریب کند و سازه‌های غیرمجاز در سواحل آثار و تبعات نامناسبی برای کشور دارد بنابراین بر اساس قانون مصوب در سال ۱۳۴۸ هرگونه ساخت و ساز در سواحل باید با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی باشد.


وی با بیان اینکه قانون مذکور در سال ۱۳۸۷ نیز اصلاح شده است، ادامه داد: با وجود این قانون، مناطق آزاد بدون مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به ساخت و ساز در سواحل اقدام می‌کنند.


مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: مناطق آزاد با استناد به ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه اعلام می‌کنند نیازی به دریافت مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت و سازهای ساحلی ندارند در حالی که بنابر تشخیص بخش حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی تفسیر نادرست از این ماده قانونی می‌شود.


الهیار با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل می‌تواند در آینده مشکلات جدی از جمله مشکلات زیست محیطی را به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: به هر حال ممکن است سازمان‌های غیر مرتبط با سازمان بنادر و دریانوردی شناختی از دریا نداشته باشند.


وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ حکم تخریب سازه‌های ساحلی غیرمجاز در سال جاری صادر شده است، عنوان کرد: فرایندهای صدور مجوز برای ساخت سازه‌های دریایی در حال بررسی است تا در جهت تسهیل و تسریع صدور مجوز سامانه‌ای طراحی شود و متقاضیان ساخت سازه‌های دریایی بدون حضور در سازمان بنادر و از طریق اینترنت مستندات لازم را بارگذاری کنند تا پس از احراز صلاحیت نسبت به صدور مجوز اقدام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر