صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۴

فورد گوشی راننده را ارتقا می‌دهد

شرکت خودروسازی فورد به‌تازگی اعلام کرده است که نرم‌افزار ارتباط با موبایل خودروهای خود را به‌ شکلی ارتقا داده که استفاده از خدمات گوشی را آسان‌تر کرده است و می‌تواند به شکل بی‌سابقه‌ای کارآیی گوشی و نرم‌افزارهایش در خودرو را افزایش دهد.
کد خبر : 60020

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت فورد، در روزهایی که اغلب خودروسازها به دنبال طراحی و ساخت خودرویی برقی و خودکار هستند که دخالت راننده در آن به حداقل رسیده باشد، شرکت آمریکایی فورد که نخستین خودرو جهان را از دیترویت به جاده‌ها فرستاد و حدود یک قرن قبل صنعت حمل‌ونقل جهان را به کلی دگرگون ساخت، در فکر ارتقای کاربری خودروهای حاضر است و به جای حذف رانندگی انسان، می‌خواهد لذت این کار را بیشتر کند.


بر اساس اعلام این شرکت، دارندگان خودروهایی که نرم‌افزار Sync3 روی آن نصب شده است، به‌زودی می‌توانند گوشی تلفن خود را از طریق سیستم عامل اپل یا اندروید به خودرو وصل کنند. نخستین مدل از خودروهای این شرکت که قرار است نرم‌افزار ارتباط با موبایل Sync3 را به‌صورت پیش‌فرض در خود داشته باشد، قرار است با نام «اسکیپ» در سال 2017 به بازار بیاید اما دارندگان خودروهای فورد مدل 2016 که از نرم‌افزار QNX بهره می‌گیرد نیز می‌توانند اواخر سال (پاییز 95) این نرم‌افزار را به Sync3 ارتقا دهند.


دان باتلر، مدیر بخش خدمات و ارتباطات خودرویی شرکت فورد درباره این نرم‌افزار گفت: «به زودی کاربران فورد می‌توانند سیستم عامل دلخواه خود را که کار با برایشان آسان است، به خودرو منتقل کنند و بدون هیچ مشکلی با آن کار کنند».


این نرم‌افزار به آسانی با نرم‌افزارهای ردیاب، مکان‌یاب و دیگر سیستم‌هایی که در گوشی تلفن همراه iOS و اندروید وجود دارد هماهنگ می‌شود و در فضایی متفاوت، همان خدمات را به کاربر ارائه می‌دهد. قرار است نمونه این نرم‌افزار در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شود.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر