صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
روایت سفیر سابق فلسطین در مکزیک از مرد مردان مقاومت؛

تک‌تک کلمات سیدحسن نصرالله در اتاق عملیات روانی اسرائیل موشکافی می‌شود

رهبران خوشگذران عرب حتی به چشم آمریکا و صهیونیست‌ها هم نمی‌آیندسفیر سابق فلسطین در مکزیک در گزارشی به جدیت مقاومت لبنان در برابر گستاخی‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و شجاعت دبیرکل حزب‌الله در مقایسه با ذلت حکّام و شاهزادگان عرب را تمجید کرد.
کد خبر : 599294

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، منجد صالح در گزارشی که روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم منتشر کرد، به ستایش مواضع شجاعانه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت، سیدحسن نصرالله «جمل المحامل» و تنها نور درخشان شب‌های پرادعای شرق است که برایش بازه زمانی و مکانی معنا ندارد. جمل المحامل به تابلوی زیبایی به همین نام اشاره دارد که سلیمان منصور، نقاش مشهور فلسطینی آن را ترسیم کرد و تابلو به باربر فلسطینی نیز شهرت دارد و کنایه از خانه‌به‌دوشی فلسطینی‌هاست.


سید مقاومت لبنان مرهم شفابخش زخم‌های ملت خویش است، اگر قصد تسکین زخم‌هایشان را داشته باشند، او دوای مؤثر بیماری‌های ملت‌های عربی و اسلامی است، اگر دنبال دوا باشند و بخواهند از ظلمات بیابان‌ها، دشت‌ها، دریاها، خلیج‌ها و حتی قافیه‌های شعری رهایی یابند و با آنچه درون و برون خود دارند، هم‌تراز باشند.


غرب، آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی ما را به‌رایگان، آشکار و نهان، خرد و کلان در شرق ساده‌لوحانه و با زور، وحشیگری، سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای به جنگ یکدیگر وا می‌دارند و از نقاط ضعفمان که تأخیر (در تصمیم‌گیری)، ورشکستگی، درماندگی و عدم استکبارستیزی است، سوءاستفاده می‌کنند؛ می‌نشینند و به ریش‌هایمان می‌خندند.


آن‌ها انگشتان آتشین و زهرآلود خود را در حفره‌های بدنمان می‌فشارند (تا خون بیاید) و آن‌گاه با نمک بر پوست زخم‌خورده ما می‌گذارند (تا درد و رنج‌مان دوچندان شود). بهترین روابط را با کسانی برقرار می‌کنند که پشت سر و از تک‌تک ما متنفرند. خداوند متعال حقیقت را فرمود؛ وقتی منادی ندا سر داد «حی علی الجهاد»، «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا ولا تفرقوا»، «واعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل».



حزب‌الله لبنان بینیِ صهیونیست‌ها و تانک مرکاوای افسانه‌ای‌شان را با هم به خاک مالید و غرورشان را نابود کرد



سفیر سابق فلسطین در مکزیک پس از این عبارت‌های نغز، نوشت: ما ملت عرب در مواجهه با واقعیت موجود، یعنی گسترش وحشیانه صهیونیسم و فرهنگ غرب برای قرن آینده یا بیشتر چه کرده‌ایم و می‌کنیم!؟ چه کردیم جز فرار به جلو یا پیوستن به قافله متجاوزان و غاصبان و زدودن خارها از سر راهشان تا بیشتر ما را بکشند و حتی برای کشتن ما قدرت انتخاب هم داشته باشند! قدرت و استحکام ما را بشکنند، ما را شکست دهند، فرزندانمان را یتیم و زنانمان را بیوه کنند. باید به چه زبانی بگوییم و بگویند و هشدار دهیم که سرهایمان نه به روی مستکبران، بلکه باید در برابر خدای متعال خم باشد!؟


گویی خلق شده‌ایم که «ستون پنجم» باشیم!


وی افزود: خنجرهای خود را تیز می‌کنیم و می‌ساییم، اما ظاهراً این کارها برای این است که یکدیگر را سلاخی کنیم؛ درحالی‌که باید شمشیرهایمان را تیز کنیم، از نیام بیرون بکشیم و آن‌ها را در پشت کسانی فرو کنیم که دشمنان ملت، دین، انسانیت و سرزمین مادری ما هستند. گویی ما برای این خلق شده‌ایم که «ستون پنجم» باشیم؛ گویی ما از نوادگان صلاح‌الدین ایوبی نیستیم! آیا اقدام اتحادیه عرب که گردهم جمع شدند و حزب‌الله و مقاومت را سازمان تروریستی اعلام و شبکه معتبر آن، یعنی المنار را از خط ماهواره‌ای خود محروم کردند، شرم‌آور، پست و نفرت‌انگیز نبود؛ آن هم درحالی‌که آن‌ها همچنان اجازه فعالیت و دسترسی به ده‌ها شبکه مستهجن و و مبتذل همچون روتانا، ام‌بی‌سی و زیرشاخه‌هایشان را می‌دهند؟ چه شده است که دیگر در رگ‌های عرب غرور و افتخار جای ندارد و جایش را به خشونت و قهر داده است؟




اعراب درحالی حزب‌الله را سازمان تروریستی می‌خوانند که مقاومت در میان منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد.


این تحلیلگر فلسطینی در ادامه گزارش خود آورده است: هواپیماهای صهیونیستی ال عال ((El Al که بیش از ۷۰ سال با ستاره ۶ پر داود و خون فلسطینی‌ها و اعراب آغشته شده بودند، اکنون به‌طور مستقیم به مراکش و امارات پرواز می‌کند و پیش از آن به قاهره و امان پرواز کرده بودند. درحالی‌که اکنون با پرچم سفید و آبی اسرائیل بزک شده است که در درون خود ستاره ۶ گوشه داود دارد و دیگر می‌توان آن را بر فراز حریم هوایی کشورهای عربی ازجمله مراکش، دوبی، منامه، قاهره، امان و به‌زودی در خارطوم، مسقط و حتی ریاض مشاهده کرد!





منجد صالح می‌نویسد: تنهاترین رهبر عربی که به شمشیر منحصربه‌فردی می‌ماند و ما را به خود فرا می‌خواند، به‌جد کار می‌کند، خود و نیروهایش آماده مبارزه با اسرائیل هستند و یک‌تنه در برابر موج‌های متلاطم گسترش امپریالیسم و صهیونیسم در بدنه ملت‌های عرب ایستاده، سیدحسن نصرالله است؛ اوست که اعتقاد دارد پیروزی اجتناب‌ناپذیر است، اسرائیل رژیمی است ضعیف و خانه‌اش از تار عنکبوت سست‌تر. مقاومت اسلامی قهرمان در جنوب لبنان و مشرف به شمال فلسطین جایگاه مقتدری دارد، مقاومتی که بینی ایهود باراک را به خاک مالید و مجبورش کرد تا نیروهایش را به‌سرعت از نوار مرزی سرزمین‌های اشغالی در جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ خارج کند.


نابودی تانک مرکاوا درس عبرت صهیونیست‌ها شد



وی افزود: مقاومت پیروزمندانه اسلامی به رهبری حزب‌الله مقاومتی بود که در دفاع از لبنان ثابت‌قدم بود و افتخار ملت‌های عربی در برابر حملات وحشیانه اسرائیل در سال ۲۰۰۶ به‌ شمار می‌رود. این جنبش بینیِ صهیونیست‌ها و تانک مرکاوای افسانه‌ای‌شان را با هم به خاک مالید و غرورشان را در منطقه الحجیر نابود کرد. اسرائیلی‌ها بعد از آن مجبور شدند این سازه فلزی خراب‌شده را به زباله‌گردها بفروشند! اکنون بار دیگر ملت لبنان در ظلمت فرو رفته‌اند و در داخل این کشور فریاد سر می‌دهند و خواسته اول، دوم و دهم‌شان سر و سلاح حزب‌الله است؛ درحالی‌که مقاومت حزب‌الله تنها شمعی است که در شرق سیاه و ظلمانی می‌تواند روشنایی ایجاد کند.



هر بار که سید مقاومت لبنان سخنرانی دارد، رهبران نظامی، سیاسی و مسئولان عملیات روانی اسرائیلی در مقابل تلویزیون می‌نشینند و لحظه به لحظه و واو به واو صحبت‌هایش را موشکافی می‌کنند


سفیر سابق فلسطین در مکزیک نوشت: چرا اسرائیل حق دارد و مجاز است زرادخانه متعارف و غیرمتعارف از سلاح‌ها، گنبدهای آهنین ساخت آمریکا و سلاح‌های داخلی و موشک‌های نقطه‌زن داشته باشد تا ما را با دقت و مهارت خلبانان، تانک‌سواران و قدرت توپخانه بکشد و نابود کند، ولی آن‌ها دائم در جهان فریاد می‌زنند و اعتراض می‌کنند که چرا حزب‌الله در لبنان یا مقاومت فلسطین در نوار غزه دارای موشک و سلاح برای دفاع از آبرو، مردم، ناموس و سرزمین‌های اشغالی و محاصره شده است!؟ آیا جهان برخلاف مسیر طبیعی خود می‌گردد، از متجاوز حمایت و با ستمدیدگان دشمنی می‌کند؟ مشروعیت بین‌المللی چیزی جز «قانون جنگل» نیست و به امتیازی برای قدرتمندان و وبال دوش ضعیفان و مستضعفان تبدیل شده است.



جرد کوشنر، مشاور ارشد پیشین کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ با همراهی عربستان تلاش بسیاری برای به ثمر رسیدن طرح «معامله قرن» کرد.


منجد صالح در گزارش خود آورده است: آیا آمریکا فردای اشغال عراق فرمان بین‌المللی صادر نکرد تا از سربازان ساده‌لوح خود در برابر هرگونه پیگرد قانونی محافظت کند؟ اقدامی که باعث شد آن‌ها گستاخ شوند و حتی پس از کشته شدن غیرنظامیان عراقی، بر اجسادشان ادرار کنند و با خشونت از این عمل شنیع و صحنه‌های غیرانسانی عکس‌های یادگاری بگیرند! این همان دموکراسی آمریکایی و اسرائیلی و حفظ حقوق بشر است؛ دموکراسی اسرائیلی که افتخار می‌کند تنها دموکراسی خاورمیانه است و ارتش خود را متعهدترین سازمان نظامی به استانداردهای بین‌المللی می‌داند، آن‌ هم در زمانی که سربازانش متعهد شده‌اند مسلسل‌هایشان را ۲۸ ژوئیه به سمت غیرنظامیان بگیرند و به سمتشان شلیک کنند. آن‌ها متعهد شدند کودک ۱۰ ساله، محمد العلامی را مظلومانه شهید کنند.


تحلیلگر فلسطینی در پایان گزارش خود می‌نویسد: به‌ قول شاعر، چه بسیار مردانی که از هزاران مرد برترند و چه بسیار مردانی که به‌ شمار نمی‌آیند! بسیاری از رهبران عرب حتی به چشم آمریکا و اسرائیل نمی‌آیند، زیرا فقط به‌ دنبال بازی و سرگرمی هستند؛ ولی درباره حزب‌الله و سیدحسن نصرالله اوضاع متفاوت است و هر بار که او سخنرانی دارد، رهبران نظامی، سیاسی و مسئولان عملیات روانی اسرائیلی در مقابل تلویزیون می‌نشینند و لحظه به لحظه و واو به واو صحبت‌هایش را موشکافی می‌کنند. به تعبیر اسرائیلی‌ها، سید مقاومت لبنان هزار بار مردتر از رهبران، رؤسای جمهور، پادشاهان و شاهزادگان است.


انتهای پیام/۴۰۳۳/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر