صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد؛

مطالبه‌گری و پرسش‌گری جدی مجلس از دستگاه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی کشور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در مجلس با یک آسیب‌شناسی فنی و دقیق و مطالبه‌گری و پرسش‌گری جدی چه از دستگاه‌های رسمی، چه نیمه‌رسمی و حتی غیررسمی به سوی رفع آسیب‌های موجود در این حوزه قدم خواهیم برداشت.
کد خبر : 599062

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر تحرکات رسانه‌ای دشمن و ضعف تبلیغاتی در کشور، اظهار داشت: دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب که در خصوص هزینه‌های سنگین دشمن برای جنگ روانی و تسلط بر افکار عمومی که روز گذشته در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مطرح کردند، بسیار به حق است، دشمنان از رسانه و با ایجاد تبلیغات سوء، حداکثر استفاده را می‌کنند.


وی ادامه داد: از این رو باید مشخص شود که علل و عوامل ناکارآمدی و عدم کار هوشمندانه و خلاقانه با وجود دستگاه‌های گسترده رسانه‌ای در داخل کشور چه بوده است؟ و چرا رسانه‌ها و فضای مجازی بدون اختیار و بی سرپناه اداره می‌شوند؟ باید مشخص شود که آیا موضوع این ضعف، مربوط به سیاست گذاری، تفکر، خلاقیت، استفاده از ابزارهای نو و به روز است یا ضعف مدیریتی و یا ترکیبی از همه این موضوعات دلیل ضعف عملکرد است.
عضو کمیسیون فرهنگی، تاکید کرد: از این رو ما در مجلس با یک آسیب شناسی فنی و دقیق و مطالبه گری و پرسشگری جدی چه از دستگاه‌های رسمی، چه نیمه رسمی و حتی غیر رسمی به دنبال رفع آسیب‌های موجود در این حوزه قدم خواهیم بر داشت.


قاضی‌زاده هاشمی به تاثیر نقش رسانه در همه حوزه‌ها، اشاره و تصریح کرد: تقدم ساحت حوزه تبلیغات بر سایر حوزه‌ها همچون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی است که اگر در هرکدام از آن حوزه‌ها اتفاقی رخ دهد پیوست مناسب رسانه‌ای برای تبیین افکار عمومی نباشد، هیچ امر مهمی رخ نداده است.


وی با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان همه امور قرار گیرند، افزود: حضور چهره‌ها با تفکرات نو، پرهیز از کارهای تکراری و ملال آور، استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، اعتماد به نیروهای جوان خلاق و طراح رسانه‌ای، داشتن برنامه برای همه سنین و اقشار جامعه، مسئولیت پذیری و فرار از انداختن تقصیر کوتاهی‌ها به گردن این و آن و همچنین داشتن مدیریت شناختی و هوشمند نسبت به تحرکات گسترده رسانه‌ای بیگانگان و عناصر ضد انقلاب از نکاتی است که می‌تواند در جهت تقویت جبهه تبلیغاتی انقلاب موثر واقع شود.


عضو شورای نظارت بر صداوسیما با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا فضای رسانه‌ای خود را مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های رسانه و مقابله با تهدیدهای آن نیازمند  اقدامی جهادی با ریسک‌پذیری بالاست که قطعاً مجلس با ذات نظارتی خود به این موضوع وارد خواهد شد و همه دستگاه‌ها را پاسخگوتر خواهد کرد.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر