صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
طی نامه‌ای به رییس‌جمهور پیشنهاد شد

مصدومان حوادث ترافیکی در بخش دولتی رایگان درمان شوند

رییس سازمان نظام پزشکی کشور از ارسال نامه‌ای به رییس‌جهور و پیشنهاد رایگان شدن روند درمان مصدومان حوادث ترافیکی در کشور خبر داد.
کد خبر : 59900

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا زالی، رییس‌ نظام‌پزشکی کشور در نشست خبری با خبرنگاران از ارسال نامه‌ای به دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهوری درخصوص اختصاص بودجه مستقل برای مصدومان حوادث خبر داد و گفت: باید یک بودجه مستقل برای مصدومان حوادث در نظر گرفته شود تا بتوانند هنگام مراجعه به اورژانس بیمارستان تحت درمان قرار گیرند البته اگر منبع مالی آن را برای وزارت بهداشت در نظر نگیریم با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهد شد.


وی افزود: ما سال گذشته 650هزار خدمت بستری به بیماران تصادفی در بیمارستان‌های عمومی، دولتی و خصوصی ارائه کردیم و به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند. البته مازاد آن را از بیمه شخص ثالث دریافت کردیم. بنابراین می‌توانیم مشابه این طرح را در نظر بگیریم و به مصدومان حوادث به صورت رایگان خدمت‌رسانی کنیم.


وی افزود: وقتی فردی دچار حادثه و یا زورگیری قرار می‌گیرد برای مراجعه به بیمارستان هیچ پولی به همراه ندارد، بنابراین فرآیند درمان سریع برای این افراد باید اصلاح شود و مصدومان حوادث با مراجعه به بخش دولتی به صورت رایگان درمان شوند.


وی همچنین تاکید کرد: برای اجرایی شدن این برنامه نیاز به بودجه مستقلی داریم و همچنین باید مصدومان را در حدی از کفایت تحت پوشش قرار دهند و همچنین اختیارات مالی مسئولان بیمارستان و سوپروایزرها در شب‌هنگام افزایش یابد و به آنان تفویض اختیار شود تا بتوانند به مصدومان حوادث بدون نگرانی رسیدگی کنند. به عنوان مثال اگر در حادثه خمینی‌شهر مسئولان بیمارستان از حمایت بیمه‌ای برخوردار بودند شاید هرگز این حادثه به وقوع نمی‌پیوست.


رییس سازمان نظام‌ پزشکی گفت: در طول 3 ماه اخیر کمتر از 30 درصد از خشونت‌های فیزیکی نسبت به پزشکان رسانه‌ای شده و اکثر این خشونت‌ها در شهرهای مرزی و نابرخوردار صورت گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر