صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
عبادتی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

انتقاد از شیوه اجرای «طرح الف و ب» | رویکرد عملیاتی و کیفیت اجرای طرح اصلاح شود

دانشیار رشته زمین‌شناسی ساختمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با انتقاد از شیوه اجرای «طرح الف و ب» اعضای هیئت علمی گفت: لازم است تا حدودی رویکرد عملیاتی طرح و کیفیت اجرا اصلاح شود.
کد خبر : 597115

ناصر عبادتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به مزایای اجرای «طرح الف و ب» اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این طرح با توجه به ظرفیت‌های اجرایی استادان، مشارکت مدیریتی و اجرایی اعضای هیئت علمیموجب انسجام و همگرایی خانواده بزرگ دانشگاه می‌شود.




بیشتر بخوانید:


افزایش حق مرتبه علمی استادان میسر شد


۲ پیشنهاد برای اجرای بهتر و موفق‌تر «طرح الف و ب»


افزایش تولید علم و ارتقای دانش فنی استادان با اجرای «طرح الف و ب»


خروج دانشگاه از پژوهش صِرف با اجرای «طرح الف و ب»


تأثیر «طرح الف و ب» در پویایی و فعالیت اعضای هیئت علمی




وی اضافه کرد: شاید انسجام خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی طی سال‌های گذشته کمتر مورد توجه بوده و حتی در مواردی سمت‌های اجرایی مربوط به استادان توسط کارکنان انجام و به یک رویه عادی تبدیل شده است.


دانشیار رشته زمین‌شناسی ساختمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با بیان اینکه افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی در برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی یک ضرورت است، این موضوع را موجب تقویت بیشتر ارکان دانشگاه عنوان کرد.


طرح «الف و ب» از نظر موقعیت زمانی اجرا و کیفیت عمل اشکالاتی دارد


عبادتی با بیان اینکه طرح «الف و ب» ممکن است از نظر موقعیت زمانی اجرا و کیفیت عمل اشکالات متعددی داشته باشد، یادآور شد: در برخی دانشگاه‌های دولتی مشابه طرح «الف و ب» اجرا می‌شود؛ اما نه با کسر حقوق، بلکه برای افرادی که با دانشگاه همکاری اجرایی دارند، جداگانه ضریب و مبلغی اضافه پرداخت می‌شود که در برخی دانشگاه‌ها تا سقف ۵ میلیون تومان هم می‌رسد.


وی متذکر شد: طرح همسان‌سازی حقوق استادان دانشگاه‌های دولتی با وزارت بهداشت اجراشده است؛ بنابراین این موضوع با کیفیت اجرای متفاوت در یک اقلیم آموزشی بین دانشگاه‌های دولتی و آزاد زمینه کاهش اعتماد استادان و کاهش بهره‌وری طرح «الف و ب» را به دنبال خواهد داشت.



مجری برنامه علمی حاشیه‌نشینی و اسکان غیررسمی در کشور با بیان اینکه نمی‌توان رویه‌ای که سال‌ها در دانشگاه وجود داشت با یک بخشنامه در مدت کوتاه تغییر داد، تبیین کرد: باید به‌صورت تدریجی و با ایجاد زیرساخت‌ها، حضور بیشتر اعضای هیئت علمی را در فعالیت‌های علمی پژوهشی فراهم کرد و برای فعالیت‌های اجرایی از قبل موارد مناسب، اثرگذار و اثربخشی را تعریف کرد.




بیشتر بخوانید:


از حضور منظم استاد در دانشگاه تا تبادل علمی مستمر با دانشجویان


۱۰ مزیت «طرح الف و ب» اعضای هیئت علمی


«طرح الف و ب» چه بهره‌ای برای دانشگاه و استادان دارد؟


افزایش سهم مشارکت استادان در طرح‌های دانشگاه با اجرای «طرح الف و ب»


«طرح الف و ب» در واقعی‌سازی حقوق مؤثر است


برقراری عدالت کاری بین استادان با اجرای «طرح الف و ب»




عبادتی توضیح داد: در برخی از بندهای طرح «الف و ب» مربوط به اخذ طرح‌های پژوهشی از دستگاه‌های اجرایی و نحوه پرداخت مبلغ تعیین شده برای هر ترم اشکالات حقوقی و اجرایی وجود دارد و حتی این ظرفیت برای واحدها یکسان نیست، بنابراین لازم است تا حدودی رویکرد عملیاتی طرح و کیفیت اجرا اصلاح شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر