صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

فرصت 8 ماه به چینی‌ها برای طراحی پروژه قطار پرسرعت تهران- قم-اصفهان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه پیش‌نویس فاینانس پروژه قطار پرسرعت تهران- قم-اصفهان اصلاح و تحویل چینی‌ها شد، گفت: به طرف چینی یک ماه فرصت دادیم تا کارهای فاینانس پروژه قطار پرسرعت تهران- قم-اصفهان را انجام دهد.
کد خبر : 59678

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نورزاد درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه قطار پرسرعت تهران- قم-اصفهان افزود: پیش‌نویس فاینانس پروژه هم اکنون در کشور چین است و به طرف چینی یک ماه فرصت دادیم تا بررسی‌های مربوط به خواسته‌های قراردادی و مشخصات فنی برقراری فاینانس پروژه قطار پرسرعت تهران- قم-اصفهان را انجام دهد.


وی با تاکید بر اینکه سپس طرف چینی ۸ ماه برای طراحی روسازی پروژه فرصت دارد، تصریح کرد: قرار شد زیرسازی مسیر تکمیل و پس از تأمین فاینانس علمیات روسازی آٰغاز شود.


همچنین معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه قرارداد پروژه قطار پرسرعت تهران- قم-اصفهان با طرف چینی از نوع EPCF است، گفت: بر همین اساس طرف چینی طراحی زیرسازی و روسازی قطعه تهران-قم٬ روسازی قطعه قم-اصفهان٬ ایستگاه‌ها٬ علائم و شبکه‌های بالاسری را برعهده دارد. هرچند کار زیرسازی ۲۱۰ کیلومتر از ۲۴۰ کیلومتر قطعه قم-اصفهان هم انجام شده اما لازم است چینی‌ها همین بخش را هم چک کنند چرا که باید مسئولیتش را بپذیرند.


مسعود نصرآزادانی افزود: ۶۰ درصد کار پروژه با بهره‌مندی از تخصص و ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی اجرا و ۴۰ درصد دیگر شامل تأمین تجهیزات همچون ریل٬ سوزن و سیستم‌های ارتباطی از چین وارد می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر