صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
کرد رستمی مطرح کرد:

ماموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برای رسیدن به نظام ملی نوآوری

رئیس واحد لاهیجان گفت: هدفمان این است که نقش و جایگاه این دانشگاه در نظام ملی نوآوری مشخص شود و در راستای نیل به این مقصود، ماموریت‌هایی تازه در حوزه‌های گردشگری، محیط زیست، فناوری اطلاعات و... به منظور رفع چالش‌های استانی و کشوری تعریف کرده‌ایم که به امید خدا، اشتغال زا و دارای ارزش افزوده خواهد بود.
کد خبر : 59630

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سهراب کردرستمی در جمع کثیری از اعضای هیات علمی، مدیران گروه‌های آموزشی، روسای دانشکده‌ها، از برنامه‌های راهبردی در راستای افق چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ سخن گفت و اظهار کرد: رویکرد ما مبتنی بر ارائه خدمات ارزنده علمی، پژوهشی و... به جامعه، سازمان‌ها و صنایع بوده و از همکاری‌های متقابل فعالان بخش‌های اقتصادی، صنعتی، مدیران اجرایی و سایر نهادهای مردمی که برای پیشرفت علمی کشورمان تلاش می‌کنند استقبال می‌کنیم.


وی افزود: تلاشمان براین است پایگاهی روز آمد و مقتدر در سطح کشوری باشیم، زیرا با توجه به جایگاه ویژه ترانزیتی، همجواری با کشورهای آسیای میانه، موقعیت ممتاز جغرافیایی و تاریخی باعث شده تا نسبت به سرنوشت این واحد دانشگاهی بی‌تفاوت نباشیم.


کردستمی با بیان اینکه از اهم برنامه‌های این واحد دانشگاهی تصویب رشته به ویژه گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی است از همه استادان درخواست کرد تا با ارائه طرح‌های تحقیقاتی و کاربردی، زمینه تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی علم را فراهم آورند.


وی افزود: اکنون عضو کارگروه توسعه و عمران شهرستان لاهیجان هستیم و با توجه به دارا بودن پتانسیل‌های ارزنده علمی-پژوهشی، استادان مجرب، آزمایشگاه‌های مجهز و... تفاهم‌نامه‌های خوبی با بسیج سازندگی استان، شهرداری لاهیجان و سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر منعقد کرده‌ایم. تمامی تلاشمان برا این است: داشته‌های علمی و پژوهشی خود را به میدان عمل بیاوریم و به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم که به منظور تحقق این موضوع، ماموریت گرایی را مبنای برنامه ریزی خود قرارداده و جلسات بسیارخوبی را در سطح کشور دنبال کرده‌ایم.


رئیس واحد لاهیجان گفت: با برنامه ریزی‌های انجامی و تنوع بخشی به فعالیت‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و... فضای مناسبی را در اختیار دانشجویان، استادان و کارکنان قرار داده و امیدواریم شاهد افزایش روحیه مشارکت و نشاط و همکاری در دانشگاه باشیم.


کردرستمی رعایت قانون و اخلاق حسنهٔ اسلامی و آداب و رفتار اجتماعی با دانشجویان و نیز احترام متقابل را مورد تاکید قرارداده و اظهار کرد: ترویج روحیه خودباوری، شهامت علمی، نوآوری، تجاری سازی تولیدات پژوهشی، حضوری معنا دار در عرصه‌های بین المللی، گسترش تحصیلات تکمیلی با تکمیل هرم هیات علمی و نیز ارتقای استادان به مرتبه‌های بالا‌تر، مشارکت جدی اعضای هیات علمی در برنامه‌های چشم انداز توسعه و.... از جمله برنامه‌هایی است که در این واحد دانشگاهی با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.


در این نشست اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر