صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
مروری بر مقالات همایش ملی آفند رسانه‌ای؛

استراتژی رسانه‌ای داعش و اختلال در نظم بین‌الملل

یکی از استراتژی‌های مبارزاتی داعش استفاده از پلتفورم‌های مختلف برای انتقال و گسترش روایت‌هاست.
کد خبر : 596141

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی تا زمان برگزاری همایش ملی آفند رسانه‌ای، چکیده‌ای از بهترین مقالات کاربردی را برای آگاهی علاقه‌مندان منتشر می‌کند.


به گفته حمیدرضا حسینی‌دانا دبیر علمی همایش، این رویداد علمی با هدف حل مسئله از طریق ترویج دانش‌های مرجع و تولید محتوای علمی مورد نیاز مدیران حوزه رسانه طی روزهای پنجم و ششم مرداد ماه و در قالب دو پانل نخبگان رسانه و پژوهشگران جوان برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبگاه انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات به آدرس: http://mmedia.damavandiau.ac.ir/fa مراجعه کنند.




بیشتر بخوانید:


آفندهای رسانه‌ای؛ اهداف، ابزارها و روش‌ها


بررسی ساختارها، امکان‌سنجی و راهکارهای آفند رسانه‌ای


تحقق دولت الکترونیک با استفاده از پلتفرم‌های بومی، ایمن و باکیفیت


نقش رسانه‌های مهاجم در کاهش مشارکت رأی‌دهندگان افغانستان ۲۰۱۹


جنگ اطلاعات تجاری در رسانه‌های اجتماعی




استراتژی رسانه‌ای داعش و اختلال در نظم بین‌الملل


سیده‌مهناز حسینی کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در مقاله‌ای به بررسی عملکرد رسانه‌های تروریسم در حوزه بین‌الملل پرداخته است.



در ابتدای این مقاله آمده است: یکی از استراتژی‌های مبارزاتی داعش استفاده از پلتفورم‌های مختلف برای انتقال و گسترش روایت‌هاست.


حسینی در ادامه مقاله، نمونه‌های متعددی از بیانیه‌های صوتی رهبران، فیلم‌های رسمی، شعارهای اسلام‌گرایانه و گزارش‌های خبری را در رسانه‌های این گروه تروریستی مانند نشریه دابق، خبرگزاری اعماق و مجله آنلاین رومیه، مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار داده است.


وی در بررسی داده‌های آماری، به این نتیجه رسیده است که داعش با اتخاذ یک دیدگاه راهبردی و در زمان‌بندی‌های مختلف، به گونه‌ای از پیام‌های آنلاین و فضای مجازی استفاده کرده تا خود را یک سازمان قدرتمند نشان دهد.



کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در خلال این راهبرد، سه پیام اصلی طرح قدرت، خشونت و پیام‌های به ظاهر دینی را شناسایی کرده و دریافته است که مخاطبان این پیام‌ها، غالباً مسلمانان هستند. این در حالی است که بیشتر پیام‌های تهدیدآمیز برای خطاب قراردادن دشمنان بین‌المللی و فرامنطقه‌ای تنظیم شده است.


نویسنده به این جمع‌بندی رسیده است که داعش برای ترویج و انتشار روایت‌های خود به‌عنوان بخشی از جنگ شناختی، سرمایه‌گذاری کرده تا از یک‌طرف قدرت‌نمایی کند و از سوی دیگر با استفاده از مضامین تکراری، توصیفات، استعاره‌ها و تصاویر (فیلم‌ها، تصاویر و اینفوگرافیک‌ها) دشمنانش را تهدید کند.



جزئیات پیام‌های بررسی شده در این مقاله، بسیار خواندنی است.


به گزارش آنا، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبگاه انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات به آدرس: http://mmedia.damavandiau.ac.ir/fa مراجعه کنند.


انتهای پیام/۴۱۰۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر