صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

گردهمائی پزشکان و کادر آموزشی و درمانی بیمارستان بوعلی در طرح تکریم بیماران و ارباب رجوع

رئیس بیمارستان بوعلی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران است، از برگزاری سمینار یک روزه طرح تکریم بیماران و ارباب رجوع در سالن اجتماعات این مرکز آموزشی درمانی خبر داد
کد خبر : 59505

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر آرش جنابیان با تاکید بر این که در دنیای امروزی مهم‌ترین اصل تحول در سازمان‌ها مشتری مداری و حفظ ارزش و کرامت انسانی و پاسخگو بودن به آنان به عنوان یک وظیفه است، تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری این سمینار یاد آوری اهمیت، باز آموزی و ارتقاء دانش و مهارتهای کارکنان بیمارستان‌های آموزشی – درمانی در نحوه برخورد با بیماران، خانواده‌های بیماران و دانشجویان بوده زیرا برنامه ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری به عنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثر‌ترین برنامه‌ها در طرح تحول نظام سلامت شناخته شده است.


رئیس بیمارستان بوعلی افزود: این برنامه که در سراسر کشور به خصوص بیمارستان‌های آموزشی درمانی با نام طرح تکریم ارباب رجوع و در راستای سیاست مردم سالاری دولتی در حال اجرا است، می‌تواند نقطه عطفی در راستای بهبود و توسعه بیمارستان باشد.


وی با توجه به پاره‌ای از بندهای طرح تکریم بیماران و ارباب رجوع بیان کرد: زمانی رضایت مردم و ارباب رجوع از سیستم و بیمارستان حاصل می‌آید که در درجه نخست اعتقاد کامل به نقش و جایگاه مشتری و ارباب رجوع در بقا و تداوم کاری سازمان و همچنین آشنائی مراجعان با وظائف و مسئولیت‌های بیمارستان و پرسنل اعم از پزشکان، پرستاران، کارکنان وجود داشته باشد.



رئیس بیمارستان بوعلی با تاکید بر اهمیت بیمار و جایگاه خانواده‌ آنان در ارائه مراقبت و کیفیت توآم با تکریم و حفظ کرامات انسانی متذکر شد: داشتن برخورد مناسب با بیمار و همراهان مکمل ارائه خدمات باکیفیت در بیمارستان است و هر یک از این عوامل راه‌های رسیدن به هدف را هموار می‌سازد.


وی آگاهی مردم از نحوه و مراحل انجام کار‌ها، آشنائی مراجعان و خانواده‌ آنان با قوانین و مقررات مربوط به فعالیت‌ها، بوجود آوردن محیطی جهت بیان نظر و پیشنهاد‌ها و احیانا شکایات مردم، استفاده از نظرات مردم و کار‌شناسان جهت اصلاح روش‌های انجام کار را موجب افزایش اثر بخشی و کارائی در بیمارستان و کسب رضایت ارباب رجوع از بیمارستان برشمرد.


جنابیان در باره هدف از برگزاری این سمینار اعلام کرد: یادآوری اهمیت، بازآموزی و ارتقاء دانش و مهارت‌های کارکنان بیمارستان‌های آموزشی – درمانی در برخورد با بیماران، خانواده‌ بیماران و دانشجویان بوده است.


در این سمینار آموزشی که با استقبال چشمگیر اساتید، پرستاران و کارمندان بیمارستان‌های تحت پوشش واحد علوم پزشکی روبرو شد، دکتر خلیل علی محمد‌زاده معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام تاج آبادی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر راز افشاء عضو هیات علمی و استاد روانپزشکی و دکتر میرزایی مدیر بیمارستان بوعلی با پرداختن به زوایای گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی انسانی و فنی به بررسی و تحلیل موضوع تکریم بیماران و ارباب رجوع پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر