صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

احراز رتبه برتر واحد اصفهان در اقامه نماز برای دومین سال

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برای دومین سال متوالی در اقامه نماز، از بین مؤسسات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرائی استان اصفهان، رتبه برتر را از آن خود کرد.
کد خبر : 59448

به گزارش خبرنگار آنا، دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با اعلام این خبر افزود: در ارزیابی به عمل آمده توسط ستاد اقامه نماز استان اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، برای دومین سال متوالی رتبه بر‌تر اقامه نماز را کسب کرد.


محسن شریعتی اظهار کرد: به همین مناسبت از طرف رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری استان، با حضور محمدحسین رضایی نماینده ویژه ریاست جمهوری در اقامه نماز، آیت الله یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و رضا جدیدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان و دیگر مقامات و مسئولان استانی حضور داشتند، لوح تقدیری به نمایندگی از دانشگاه به دکتر احمدعلی فروغی ابری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، تقدیم شد.


در این جلسه زرگرپور با تاکید بر اینکه مدیران باید جزء اولین افرادی باشند که در نماز جماعت حضور می‌یابند، اظهار کرد: این امر باعث خواهد شد که کارمندان و ارباب رجوع نیز به اقامهٔ نماز جماعت اهمیت دهند و شاهد برگزاری نمازجماعتی باشکوه و با ابهت در ادارات باشیم.


وی با بیان اینکه در جلسات از شهرداران درخواست شده است که در اوقات شرعی مختلف، صدای اذان در تمامی میدان‌های شهر پخش شود، افزود: متاسفانه در این امر مقداری کوتاهی صورت گرفته و از یکهزار میدان صدای روح بخش اذان تنها در ۳۰۰ میدان به گوش می‌رسد.


زرگرپور افزود: یکی از نشانه‌های یک شهر اسلامی این است که در هنگام نماز، نغمهٔ زیبای اذان در تمام شهر به گوش برسد.


نمایندهٔ ویژهٔ رئیس جمهور در امر نماز: زمینهٔ حقوقی، شرعی و حمایت‌های لازم مهیا است و مسئولان باید از این سفرهٔ پربرکت استفاده کنند و در صف اول نماز حضور یابند

همچنین محمدحسین رضایی، نمایندهٔ ویژهٔ رئیس جمهور در امر نماز نیز در این جلسه گفت: اجلاس نماز هرساله در ارتباط با ارزیابی دستگاه‌هایی که در امر نماز فعالیت کرده‌اند برنامه ریزی می‌شود وامسال اجلاس‌های کلان استانی برگزار می‌شود.


نمایندهٔ ویژهٔ رئیس جمهور در امر نماز با بیان اینکه بازنگری در برنامه‌ها توسط ارزیابان صورت می‌گیرد، گفت: این کار قبلا در سطح کلان صورت می‌گرفت و امسال در سطح استان‌ها انجام می‌شود که معمولا ستاد اقامهٔ نماز و استانداران در کنار هم بحث نظارت و ارزیابی بر دستگاه‌ها را انجام می‌دهند.


وی افزود: ‌ استان اصفهان در امر نماز بسیار غنی است و می‌تواند با توجه به ظرفیتهای موجود الگویی برای دیگر استان‌ها باشد و با مجموعهٔ اقدامات صورت گرفته اصفهان در امر نماز رتبهٔ خوبی را درکشور به خود اختصاص داده است و هر برنامهٔ اجرایی در استان باید الگویی باشد که در اختیار دیگر استان‌ها قرار گیرد.


نمایندهٔ ویژهٔ رئیس جمهور در امر نماز افزود: زمینهٔ حقوقی، شرعی و حمایت‌های لازم مهیا است و مسئولان باید از این سفرهٔ پربرکت استفاده کنند و در صف اول نماز حضور یابند.


نمایندهٔ ولی فقیه و امام جمعهٔ اصفهان نیز مهم‌ترین دستور دین مقدس اسلام را نماز خواند و افزود‌: بعد از ایمان به خدا هیچ کاری بالا‌تر از نماز نیست و در قرآن نیز نماز مقدم بر زکات ذکر شده است.


آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: نماز قطب راهنما است و هرچه مراتب نماز بالا‌تر می‌رود نظم وجودی افراد و جامعه نیز بهتر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر