صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۲ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
لاسجردی در گفت‌وگو با آنا:

دولت سیزدهم باید پشتوانه دپویی از کالاهای اساسی ایجاد کند/ مشکل بزرگ ما تناقضات ساختاری در فعالیت اقتصادی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت آینده باید ثباتی در قیمت کالاهایی که با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد، ایجاد کند و پشتوانه خوب دپویی از کالاهای اساسی به وجود بیاورد.
کد خبر : 593942

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بابیان اینکه این خود دولت‌ها هستند که سطح توقعات عمومی از خودشان را تعریف کرده و به جامعه ارائه می‌کنند، گفت: اگر دولت سیزدهم بخواهد موفق عمل کند، باید مدیریت درستی بر توقعات داشته باشد. در بحث اجابت و پاسخگویی توقعات، تیم هیئت دولت و برنامه‌های کلان دولت مهم‌ترین نقش را دارد.


وی افزود: در حال حاضر بسیاری از کارشناسان و مردم اظهار نظر می‌کنند که کدام تیم کابینه دولت سیزدهم را تشکیل می‌دهد. عده‌ای احتمال بازگشت بخشی از وزرای دولت نهم و دهم می‌دهند و معتقدند با توجه به اینکه این افراد امتحان خودشان را پس داده‌اند، موفق‌تر خواهند بود. برخی هم معتقدند مدیریت دولت بعدی، باید بر دوش جوانان باشد و افراد باتجربه به عنوان مشاور و معاون در کنار آن‌ها کار کنند.



بیشتر بخوانید: نگاه مشورتی؛ حاکم بر دولت سیزدهم/ هدف رئیس جمهور منتخب از دیدارهای مختلف چیست؟



کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برای پیش‌بینی عملکرد احتمالی دولت باید منتظر مشخص شدن اعضای کابینه بود، اذعان کرد: هم‌اکنون مردم منتظر هستند که ترکیب دولت سیزدهم مشخص شود تا ببینند که افرادی که بر سرکار می‌آیند با کدام سبقه و پشتوانه و با چه نگاه‌هایی برای حل مشکلات مردم، در این عرصه حضور پیدا می‌کنند.


لاسجردی با بیان اینکه مهم‌ترین رکن خواسته‌های مردم در بحث معیشتی است، اظهار کرد: اگر دولت سیزدهم در قدم‌های اولش به طور مثال در یک برنامه شش ماهه، اوضاع مسکن، معیشت و اقتصاد خرد خانواده‌ها را مدیریت کرده و آرامش نسبی را در بازار ایجاد کند، گام بلندی را بر خواهد داشت.


وی با بیان اینکه مشکل بزرگ ما تناقضات ساختاری در فعالیت اقتصادی است، تصریح کرد: تولید ما هم‌اکنون به دلایل مختلف مانند کرونا، مشکلات سرمایه‌گذاری و قوانین دست‌وپاگیر تولید دچار مشکل است و ارتباطات خارجی هم مشکلاتی در ورود کالا به وجود آورده، در نتیجه این موارد ما از دو طرف تحت فشار هستیم.


لاسجردی اظهار کرد: دولت برای رفع مشکلات باید یکی از دو راه موجود را انتخاب کند؛ یعنی یا از طریق تمرکز بر پتانسیل داخلی تمام نیروهای تولیدگر را به میدان بیاورد و به نوعی فضای نامتعادل اقتصادی را مدیریت کند، در غیر این صورت با حل مشکلات بین‌المللی و افزایش ارتباطات جهانی، سرمایه خارجی را به داخل کشور بیاورد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر