صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

توجیه جالب شناگر آمریکایی برای جلوگیری از واکسیناسیون

شناگر مطرح آمریکایی دلیل جالبی دارد تا بدون تزریق واکسن کرونا راهی بازی‌های المپیک توکیو شود.
کد خبر : 593718

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، مایکل اندرو شناگر نامدار تیم ملی آمریکا تصمیم گرفته تا بدون واکسیناسیون در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کند.


نشریه «USA Today» اعلام کرد این ورزشکار ۲۲ ساله که ستاره تیم ملی شنای آمریکا به شمار می‌رود به دلیل اینکه نگران عوارض جانبی واکسن است و نمی‌خواهد تزریق واکسن به لگن وی در حین شنا لطمه بزند از واکسیناسیون امتناع خواهد کرد. انتظار می‌رود اندرو در مواد ۵۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر قورباغه و ۲۰۰ متر مختلط انفرادی مسابقات شنا شرکت کند.


وی به خبرنگاران گفته ماه‌ها قبل به ویروس کرونا مبتلا شده و واکسینه نشده و در آینده نیز واکسینه نخواهد شد. اندرو اظهار کرد: دلیل من برای واکسینه نشدن این است که این اتفاق در آستانه مسابقات رخ می‌دهد و نمی‌خواهم چیزی را وارد بدن خود کنم در حالی که نمی‌دانم بدنم چه واکنشی به آن نشان می‌دهد. به‌عنوان یک ورزشکار نخبه هر کاری می‌کنیم باید بسیار حساب شده باشد. برای من که در چرخه آموزش هستم انجام آزمایشات مانع تمرینات و مسابقه دادن خواهد شد چون عوارض مختلفی مانند درد و تورم بازو، خستگی، دردهای عضلانی، لرز، تب و حالت تهوع پس از تزریق واکسن COVID-۱۹ در انتظارم است و این علائم ممکن است از خفیف تا شدید باشد و چند روز طول بکشد. در چنین شرایطی باید با برخی از روزهای تعطیل کنار بیایید در شرایطی که نمی‌توان تمرین را برای یک روز هم تعطیل کرد.


با وجود ممانعت از تزریق واکسن COVID-۱۹، اندرو قصد دارد در کنار بقیه ملی‌پوشان تیم شنای آمریکا در دهکده المپیک توکیو باقی بماند.



انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

برچسب ها: شنا آمریکا
ارسال نظر