صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

الهه احمدی: به مدال‌آوری در ماده 10 متر در ریو امیدوارم/ نبود مهمات به ضرر ماست

بانوی تیرانداز ایران گفت: ایران تاکنون دو سهمیه در 10 متر به دست آورده است که امیدوارم در مسابقات انتخابی المپیک که ماه آینده در هند برگزار می شود بتوانیم دو سهمیه دیگر نیز کسب کنیم.
کد خبر : 59349

الهه احمدی بانوی تیرانداز ایران که در رده‌بندی فدراسیون جهانی برای چهارمین بار پیاپی در صدر رنکینگ تفنگ بادی 10 متر قرار گرفت در خصوص شرایط فعلی خودش و تیم ملی تیراندازی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «بعد از اینکه رقابت‌های انتخابی المپیک در آبان ماه امسال در کشور کویت برگزار شد ما به مدت 10 روز استراحت کردیم اما بعد از آن بلافاصله به صورت مداوم اردوها را شروع کردیم.»


وی افزود: «هم اکنون پنج روز در هفته به صورت مستمر در اردو به سر می‌بریم و دو روز استراحت می کنیم. البته در آن دو روز هم به نوعی دیگری تمریناتمان را ادامه می دهیم که بیشتر مربوط به فعالیت‌های بدنسازی است.»


احمدی در پاسخ به مشکلات فدراسیون تیراندازی و کمبود مهمات در این رشته گفت:«‌متاسفانه ما چندین سال است که با نبود مهمات مواجه هستیم و هم اکنون هم شرایط به همین منوال است و هیچ تغییری در وضعیت ما ایجاد نشده است. به هر حال نمی‌دانیم منشا این مشکلات از کجاست و قرار است به چه نحوی برطرف شود اما نبود مهمات مهمترین مساله است که متاسفانه در روند تمرینات ما اختلال ایجاد کرده‌است. مسلما این موضوع در سال منتهی به المپیک به ضرر ما خواهد بود.»


قهرمان تیراندازی جهان خاطرنشان کرد: «متاسفانه نبود مهمات کار را برای ما در 50 متر سخت کرده‌است به طوری که در ایران هیچ مسابقه‌ای در ماده 50 متر برگزار نمی‌شود. ایران تاکنون دو سهمیه در 10 متر به دست آورده است که امیدوارم در مسابقات انتخابی المپیک که ماه آینده در هند برگزار می شود بتوانیم دو سهمیه دیگر نیز کسب کنیم و با چهار سهمیه راهی المپیک ریو شویم. گر اختلافات با فدراسیون جهانی در کویت رخ نمی‌داد وضعیت بهتری داشتیم و می‌توانستیم در همان مسابقه دو سهمیه را کسب کنیم.به هر روی با توجه به شرایط خوب تیراندازان به کسب دو سهمیه دیگر در المپیک ریو امیدوار هستیم.»


وی در پاسخ به این سوال که آیا تیراندازان ما می‌توانند در ریو به مدال دست یابند گفت: «خوشبختانه تیم ایران در 10 متر وضعیت خوبی دارد و می‌توانیم به مدال آوری در این ماده امیدوار باشیم.»


احمدی همچنین به صدرنشینی‌اش در رنگینگ جهانی اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه بعد از آن دو مدال طلایی که در مسابقات جهانی به دست آوردم توانستم در ماده 10 متر جایگاه خودم را حفظ کنم. تیم ملی تیراندازی ایران در ماده 50 متر به دلیل کمبود مهمات تاکنون عملکرد خوبی نداشته است اما در ماده 10 متر با تمرینات مستمر این رکورد را به مدت چهار سال حفظ کردیم. امیدوارم که شرایط به خوبی پیش برود و در المپیک ریو با مدال خوش رنگ طلا به ایران برگردیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر