صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

طالبان مسئولیت انفجار انتحاری در رستوران فرانسوی کابل را برعهده گرفت

طالبان مسئولیت انفجار انتحاری در رستوران فرانسوی کابل را برعهده گرفت. به‌دنبال این انفجار که در مقابل رستوران لو‌ژاردن انجام شد، دست‌کم دو نفر از جمله یک پسربچه ١٢ ساله کشته و ١۵ نفر زخمی شدند.
کد خبر : 59165

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزری آنا به‌ نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، فریدون عبیدی سخنگوی پلیس کابل با تایید این خبر گفت: «هدف از این حمله به‌طور دقیق رستوران مزبور بوده است.»


همچنین محمد اسماعیل کاووسی سخنگوی وزارت بهداری افغانستان اطلاع داد که افراد زخمی‌شده به بیمارستان منتقل و بستری شده‌اند.


این رستوران که غذاهای فرانسوی سرو می‌کند متعلق به یک شهروند افغان است و در محله قلعه فتح‌الله قرار دارد. این محله، مقر شمار بسیاری از سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی است؛ کارکنان این سازمان‌ها و نیز بسیاری از خارجی‌های مقیم کابل به این رستوران رفت‌و آمد می‌کنند.


رستوران لو‌ژاردن از تمهیدات امنیتی شدیدی برخوردار است و ورود به آن پس عبور از دالان‌های بازرسی که از سوی افراد مسلح کنترل می‌شود صورت می گیرد؛ از این‌رو، این حمله با استفاده از یک خودروی حامل مواد منفجره انجام شد.


ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت انفجار را برعهده گرفت و وابستگی این رستوران را به مهاجمان خارجی نسبت داد.


طالبان برای یاد کردن از خارجی‌هایی که در افغانستان زندگی می‌کنند، این اصطلاح را به‌کار می‌برند.


پیشتر در 11 دسامبر 2014 (20 آذر 1393) یک عضو طالبان در میان جمعی که برای شرکت در تئاتری در مرکز فرهنگی فرانسه جمع شده بودند، دست به عملیاتی انتحاری زد که به‌دنبال آن حادثه، یک نفر کشته و حدود ١۵ نفر زخمی شدند.


مرکز فرهنگی فرانسه از همان زمان تاکنون تعطیل است.


انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان
ارسال نظر