صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۴

ترس از حمله داعش دو مترو در مونیخ را بست

پس از دریافت اطلاعاتی از سرویس‌های جاسوسی خارجی مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در آلمان، پلیس این کشور به حالت آماده‌باش درآمده است.
کد خبر : 59113

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت گاردین، پلیس آلمان از شب گذشته و به دنبال دریافت اطلاعاتی از سرویس‌های جاسوسی دیگر کشورها مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در متروهای شهر مونیخ به هنگام سال نوی میلادی به حالت آماده‌باش درآمده است.


مقامات امنیتی آلمان شب گذشته اعلام کردند که هشداری دریافت کرده‌اند که پنج تا هفت عامل انتحاری قصد داشتند که به دو ایستگاه قطار در مونیخ حمله کنند. این هشدار که بنابر اعلام آنها تهدیدی جدی بوده پلیس را بر این داشت که ضمن تخلیه ایستگاه‌های قطار، به مردم هشدار دهند.


«هوبرت آندرا» رئیس‌پلیس مونیخ در این مورد گفته بود: «حدود 550 تن از نیروهای پلیس برای تامین امنیت شهر به محل اعزام شدند اما کسی دستگیر نشده است.»


پلیس آلمان اعلام کرده است که اتباعی از عراق و سوریه در طراحی عملیات انفجار در متروهای مونیخ دست داشته‌اند اما هنوز سرنخی از محل اقامت آنها را پیدا نکرده است. به گفته مقام‌های پلیس اعضای وابسته به داعش در طراحی نقشه‌های بمب‌گذاری‌های انتحاری مشارکت کرده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر