صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مالیات کمر آهن‌فروشان را خم کرد

رئیس اتحادیه آهن‌ درباره تعطیلی 1500 واحد آهن‌فروشی عنوان کرد: در حالی که قیمت آهن به نصف رسیده است، سازمان امور مالیاتی از آهن‌فروشان مالیاتی مطالبه می‌کند که توان پرداخت آن را ندارند.
کد خبر : 59088

محمد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه مشکل این واحدهای صنفی نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده است، عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی به ماموران خود نحوه درست اجرا کردن این قانون را آموزش نداده است.


وی ادامه دارد: نحوه نادرست اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب شد تا عده بسیاری از همکاران ما به ناچار مغازه‌ها و واحدهای خود را ببندند.


آزاد به شفاف‌سازی بخشی از مسائل مالیاتی در این صنف اشاره کرد و گفت: با این حال باز هم عده‌ای از افراد مایل به بازگشت در این بازار نیستند زیرا آهنی که در سال 91 و 92 خریداری شده است، مرتب در معرض کاهش قیمت بوده و باعث ضرر این آهن‌فروشان شده است.


وی تصریح کرد: کسانی که در سال 93 آهن خریداری کرده‌اند اکنون پس از یک سال با نصف قیمت فروخته‌اند. بر این اساس دقیقا 50 درصد از دارایی‌های آنها از بین رفته است.


رئیس اتحادیه آهن‌ با تاکید بر اینکه این اتفاق به معنای فرار این افراد از پرداخت مالیات نیست، بیان کرد: همکاران ما برای پرداخت مالیات همواره داوطلب هستند اما مشکل اینجاست سازمان امور مالیاتی در شرایطی که باید کالای خریداری شده با نصف قیمت فروخته شود هم از آنها مالیات مطالبه می‌کند.


وی اظهار کرد: به همین دلیل این افراد ترجیح می‌دهند که واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند تا بازار تثبیت و از رکود خارج شود.


آزاد با بیان اینکه باید در قانون مالیات شفاف‌سازی شود، عنوان کرد: شرایط باید به صورتی پیش رود که اگر داد و ستدی صورت گرفت، مالیات پرداخت شود و اگر این اتفاق نیفتاد به دلیل عدم انجام فعالیت‌های اقتصادی، مالیات از این افراد دریافت نشود.


وی تاکید کرد: امیدوارم با شفاف‌سازی این مسائل در سال 95 بتوانیم از بسته شدن واحدهای صنفی جلوگیری کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر