صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۰
معاون اول رئیس قوه قضائیه:

شرایط اقتصادی مانع از کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها شده است

معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: به دلیل برخی موارد نظیر شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از برخی عناوین و اتهامات حقوقی بیشتر شده و در حجم پرونده‌ها کاهش آنچنان نداشتیم. 
کد خبر : 590212

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه جامعه خبرگزاری آنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح سازمان داوری تعاون در جمع خبرنگاران گفت: سازوکارهای بسیار زیاد پیش‌بینی شده تا ورود پرونده‌ها کم شود البته پرونده معوق کم شده است، اما مجموعه پرونده ورودی و گردش کاهش چندانی نداشته است.


وی افزود: در حقیقت با وجود اینکه همکاران در قوه قضائیه بسیار تلاش کردند اما به دلیل برخی موارد نظیر شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از برخی عناوین و اتهامات حقوقی بیشتر شده است و در حجم پرونده‌ها کاهش آنچنان نداشتیم.


معاون اول رئیس قوه قضائیه افزود: براساس سیاست‌های کلی اعم از برنامه توسعه ششم، سند تحول بنیادین قوه و سند توسعه چهار ساله داخلی قوه قضائیه، وظیفه داریم که نهاد داوری را توسعه دهیم. تصمیم قوه قضائیه این بود که از همه ظرفیت‌های مردمی برای حل و فصل اختلافات استفاده شود.


اژه‌ای در پایان ضمن تاکید بر تلاش‌های قوه قضائیه جهت توسعه و گسترش داوری یادآور شد: تبعا قوه قضائیه می‌خواهد در توسعه داوری همکاری کند، باید این فرهنگ‌سازی صورت بگیرد که مردم از داوری استفاده کنند و از محسنات و مزایای آن آگاه و بهره‌مند شوند. 


انتهای پیام/۴۱۵۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر