صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

مناف هاشمی: به فدراسیون‌های المپیکی 80 درصد بودجه پرداخت کردیم/ مشکلات وزنه‌برداری را برطرف می‌کنیم

مناف هاشمی از امضای تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با صندوق ذخیره ارزی خبر داد.
کد خبر : 58911

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سید مناف هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات ورزشی که در محل دائمی نمایشگاه در بوستان گفتگو برپا شده است، اظهار کرد: «آمادگی داریم از تولید امکانات ورزشی حمایت کنیم و به همین منظور نشستی با مدیران صندوق ارزی برگزار شد تا از تولیدکنندگان، کارآفرینان و اشتغال زایی حمایت شود. تفاهمنامه ای را امضا خواهیم کرد تا از تولیدکنندگانی که در مسیر اشتغال زایی، فرهنگ سازی و توسعه اقلام ورزشی تلاش می کنند حمایت کنیم.»


معاون وزیر ورزش همچنین با بیان اینکه کیفیت نمایشگاه چهاردهم نسبت به سال گذشته مطلوب تر است، تصریح کرد: «با توجه به اینکه در سال 94 با بحران اقتصادی مواجه هستیم و رونق در تولید مانند سایر حوزه ها مطلوب نیست، کیفیت این نمایشگاه ایده آل است. با فرهنگ سازی، توسعه و تولید اقلام ورزشی حتی می توانیم بازارهای خارجی را نیز تغذیه کنیم، چراکه تولیدات ورزشی داخل کشور با کیفیت و قابل رقابت با برندهای خارجی است.»


مناف هاشمی با اشاره به اینکه مشکل اصلی به نگاه فرهنگی مردم به اقلام ورزشی داخلی و توسعه ورزس همگانی برمی گردد، ادامه داد: «هرچند برای توسعه ورزش همگانی در سالیان گذشته کار شده است، اما در این زمینه موفق نبوده ایم و فاصله زیادی با دیگر کشورها داریم. فرهنگ سازی و اقداماتی که برای ورزش همگانی انجام شده است نیز با توجه به شرایط جوی (آلودگی هوا) کار را برای ورزش کردن سخت می کند و برهمین اساس از مسوولان شهری انتظار می رود که به این امر نگاه ویژه داشته باشند.»


هاشمی تصریح کرد: «تلاش می شود در آینده یک نمایشگاه دائمی محصولات ورزشی داشته باشیم تا در آن ثبت سفارش کالای ورزشی نیز انجام شود. باید تلاش کنیم سرمایه گذاران داخلی با خارجی ارتباط داشته باشند تا کیفیت محصولات تولیدی آنان برای سرمایه گذاران داخلی استفاده شود.»


وی درخصوص مشکلات مالی فدراسیون وزنه برداری و لغو اردوهای این تیم به دلیل مشکلات مالی به خبرنگار آنا گفت: «پرداخت ادامه بودجه برخی از فدراسیون های المپیکی را از روز دوشنبه آغاز کرده ایم که با این پرداخت بخشی از مشکلاتشان برطرف شود. وزنه برداری هم از فدراسیون هایی بود که مبلغی به حساب آنها واریز شد. اما اگر این فدراسیون در روزهای آتی هم با مشکل مالی مواجه شدند آنها را هم برطرف خواهیم کرد. رقم دریافتی فدراسیون های المپیکی طبق تفاهم نامه از امسال تا حالا بالای 80 درصد بوده است و شاید مجبور شویم فدراسیون هایی که کسب سهمیه و افتخاراتشان اهمیت بالایی دارند بیشتر از 100 درصد کمک کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر