صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

70 مرکز فعال به نظام ملی مدیریت دانش بالینی کشور افزوده می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت، عنوان کرد: با تلاش‌هایی که در دوره‌های مختلف وزارت بهداشت صورت گرفته، در حال حاضر 50 مرکز فعال در نظام ملی مدیریت دانش بالینی کشور در حال فعالیت هستند و 70 مرکز دیگر هم آموزش دیده‌اند و آمادگی ورود به این عرصه را دارند.
کد خبر : 58776

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در اولین جلسه کمیته راهبری راهنماهای بالینی بر تدوین دستورالعمل‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های اولویت‌دار کشور تاکید کرد.


وی افزود: 40 بیماری تقریبا 70 تا 80 درصد خدمات سلامت کشور را به خود اختصاص می‌دهد و در تدوین راهنماهای بالینی باید بر این بیماری‌ها تمرکز کنیم.


لاریجانی اضافه کرد: با تلاش‌هایی که در دوره‌های مختلف وزارت بهداشت صورت گرفته، در حال حاضر 50 مرکز فعال در نظام ملی مدیریت دانش بالینی کشور در حال فعالیت هستند و 70 مرکز دیگر هم آموزش دیده‌اند و آمادگی ورود به این عرصه را دارند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت از برنامه‌های آتی این وزارتخانه برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه تدوین راهنماهای بالینی سخن گفت و اعلام کرد: دستورالعمل‌ها و مدل‌هایی هم در این زمینه تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک در دسترس دست اندرکاران تدوین راهنماهای بالینی قرار خواهد گرفت.


دکتر لاریجانی بر بومی سازی راهنماهای بالینی و اجرای آن با حمایت جمعی، در نظام سلامت تاکید کرد و گفت: هدف این است که با نظامی غیر متمرکز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه تدوین این راهنماها حرکت کنند.


وی افزود: زمینه‌های قانونی برای اجرای برنامه ارتقای راهنماهای بالینی فراهم است و باید با رصد افق پیش رو راهنماهای بالینی موجود را به روز رسانی کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر