صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۴
پروانه مافی*

راهی به سوی پیامبرگونه شدن

پیامبرگونه شدن تنها به قبول لفظی یک آیین و رعایت آداب ظاهری نیست مخصوصا وقتی که هدف از بعثت آن نبی تمام کردن حد مکارم اخلاق باشد. آن زمان است که محمدی شدن و پیامبرگونه شدن از اسم‌ها به رسم‌ها می‌رسد و به جای هیاهوی ظاهری به شناخت سنت‌ها می‌پردازد.
کد خبر : 58640

امروز که سالروز میلاد خاتم پیامبران و فخر عالم امکان و همچنین فرزند صالحشان امام جعفر صادق(ع) است شاید فرصتی باشد تا در کنار جشن و سرور خویش راهی بیابیم برای پیامبرگونه شدن و اسوه گرفتن از احسن‌ترین اسوه‌ها.


پیامبرگونه شدن تنها به قبول لفظی یک آیین و رعایت آداب ظاهری نیست مخصوصا وقتی که هدف از بعثت آن نبی تمام کردن حد مکارم اخلاق باشد. آن زمان است که محمدی شدن و پیامبرگونه شدن از اسم‌ها به رسم‌ها می‌رسد و به جای هیاهوی ظاهری به شناخت سنت‌ها می‌پردازد.


و به راستی چه مسئولیت خطیری است هنگامی که اندک شناختی نسبت به پیامبری حاصل شود که ندای همدلی میان ادیان برای از بین بردن سیاهی‌ها و کژی‌ها را سر داده.


پیامبری که رحمتی است نه تنها برای پیروانش بلکه برای تمام عالمیان. پیامبری که خداوند در کتابش اینگونه وصفش میکند "عَزیز علیهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلیکم بِالمؤمنینَ رَئوفٌ رَحیم" «ناراحتى‌هاى شما بر او گران است و نسبت به هدایت شما سخت علاقه‌مند است و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است». پیامبری که مهرورزی به مردم را نصف دین و برترین اعمال پس از ایمان می‌داند.


پس چه نیکوست که ما هم به پیروی از الگو و مقتدای خویش پای در ره همدلی، عطوفت و مهربانی بگذاریم تا در قیامت در کنار پیامبر مهربانی‌ها سرافراز باشیم.


امیدوارم که شیرینی شهد سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و رئیس مکتب جعفری حضرت امام صادق (ع) در کامتان به شیرینی محمدی شدن در جانتان بینجامد.


--------------------------------------


* عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی


انتهای پیام/

ارسال نظر