صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۱۵ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
یادداشت؛

با وجود شکست هنگ‌کنگ نمره قبولی نگرفتیم/ برنامه‌ای مناسب برای بحرین داشته باشیم

تیم ملی فوتبال ایران با وجود برتری مقابل هنگ‌کنگ نمره قبولی از این بازی نگرفت و باید برای دیدار با بحرین تمامی جوانب سنجیده شود.
کد خبر : 585979

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا - ابراهیم طالبی؛ تیم ملی کشورمان در راه صعود به جام جهانی پیش رو در قطر مقابل تیم ملی هنگ‌کنگ قرار گرفت. آنچه برای ما مسلم بود، پیروزی مقابل حریفی از شرق آسیا بود و در اصل دغدغه علاقه‌مندان به فوتبال در کشورمان دیدارهایی است که برابر تیم‌های ملی بحرین که میزبان این دوره از بازی‌هاست و البته عراق برگزار خواهیم کرد.


مطابق انتظار هنگ‌کنگ را در یک بازی یک‌طرفه و با نتیجه ۳-۱ شکست دادیم. به عقیده بنده عملکرد تیم ملی کشورمان با وجود پیروزی مقابل هنگ‌کنگ راضی کننده نبود. سرمربی کروات تیم کشورمان و شاگردانش وقتی با دفاع مطلق و چند لایه حریف روبرو شدند، با وجود دو جین از بازیکنان خوب و لژیونر نتوانستند برنامه و طرحی برای عبور از چنین مانعی از خود نشان دهند.


آقای اسکوچیچ باید سرعت تهاجم تیمش را با بهره بردن از کارهای ترکیبی و تک ضرب و سریع بالا می‌برد. بازیکنان تیم ملی نیز به جای استفاده از این روش و نیز جابه‌جایی سریع بدون توپ برای به‌هم زدن آرایش سخت دفاعی حریف، بارها و بارها در برخورد با در بسته، توپ را از دست دادند و در رسیدن به دروازه حریف اغلب ناکام بودند. بازیکنان ملی‌پوش کشورمان باید می‌دانستند، شوت از راه دور فاکتور دیگری در مقابل تیم‌های چنین دفاعی است. متأسفانه کمتر شاهد چنین امری از سوی بازیکنان بودیم و آن هم در شرایطی که گل دوم روی شوت وحید امیری به ثمر رسید.


بنده معتقدم با وجود بازیکنان خوب و توانمندی که در تیم ملی کشورمان داریم، انتظار می‌رود که در چنین مواقع بتوانیم به راحتی برنامه و طرح تاکتیکی از قبل آشکار برای تیم خود داشته باشیم. قرار نیست حریفان طبق میل و خواسته ما در زمین بازی کنند، تیم ملی ما با قدرت و جایگاهی که دارد، در بیشتر بازی‌ها باید تیم برتر و صاحب استراتژی زمین باشد، تیم عمل کننده، تیم جهت دهنده و کنترل کننده بازی که این اتفاق به صورت کامل در مصاف با هنگ‌کنگ شکل نگرفت. ضمن اینکه متأسفانه برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران و هنگ‌کنگ در معدود حملات این تیم یک گل هم دریافت کردیم.


با همه احترامی که برای آقای اسکوچیچ قائل هستم، باید به سرمربی فهیم تیم ملی بگویم شما و شاگردانتان در بازی با هنگ‌کنگ نمره قبولی دریافت نکردید. جناب اسکوچیچ ما دو مانع بلندتر و دشوارتر از هنگ‌کنگ پیش رو داریم، لطفاً برای گذر از بحرین و عراق برنامه‌ای مناسب بیندیشید. برتری پر گل بحرین مقابل کامبوج نشان داد این تیم آمادگی زیادی برای بازی با ایران دارد. استفاده از امتیاز میزبانی، بازی در ورزشگاه بهتر نسبت به ایران و عراق دو رقیب اصلی برای صعود به دور بعد گویای آن است که این حریف برنامه‌ریزی حساب‌شده‌ای برای صعود به مرحله بعدی دارد و باید تمامی جوانب را برای دیدار دوشنبه شب مقابل بحرین سنجید تا با پیروزی مقابل این حریف آماده دیدارهای بعدی شد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر