صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

توافق صلح میان دولت سوریه و مخالفان مسلح در اطراف ادلب به اجرا درآمد

مرحله دوم توافق دولت سوریه با عناصر مسلح در مناطق فوعه، کفریا و زبدانی امروز دوشنبه اجرایی شد.
کد خبر : 58540

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از الجزیره، ارتش سوریه و باقی‌مانده عناصر مسلح محاصره شده در شهر زبدانی واقع در حومه دمشق و دو شهرک شیعه‎نشین کفریا و فوعه در حومه ادلب در آغاز ماه مهر گذشته به توافق جدیدی تحت نظارت سازمان ملل دست یافتند.


بر طبق توافق به‌دست آمده میان طرف‌های درگیر، قرار بود در یک دوره شش ماهه ساکنان این مناطق تخلیه شوند و عناصر مسلح از آن عقب‎نشینی کنند. در این توافق همچنین تاکید شده بود که تبادل زندانیان میان دو طرف در شش ماه انجام شود.


باوجود گذشت نزدیک به سه ماه از این توافق هنوز کمبودهای دارویی و مواد غذایی سبب شده است که افراد غیر نظامی حاضر در فوعه و کفریا با خطر مرگ مواجه باشند. ولی برخی از منابع خبری از اجرایی شدن مرحله دوم توافق زبدانی- فوعه و کفریا در سوریه خبر می‌دهند.


خبرگزاری رویترز گزارش کرد که مرحله دوم با خروج 300 خانواده از شهرک‌های فوعه و کفریا در حومه ادلب به سوی مرزهای ترکیه و پس از آن به بیروت انجام خواهد شد. البته قرار است افراد مسلحی که در شهر زبدانی حضور دارند از مسیر یک گذرگاه امن به فرودگاه بیروت و سپس ترکیه منتقل شوند که این موضوع نیز با نظارت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انجام خواهد شد.


طلال برازی استاندار حمص نیز خبر داد که مرحله دوم توافق منطقه «الوعر» قرار است هفته آینده اجرایی شود و در آن افراد مسلح 50 درصد از سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل سوریه
ارسال نظر