صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۴
در مراسم بزرگداشت دکتر امراللهی

مرد هسته‌ای ایران: در این مملکت به دنیا آمده‌ام و دلم می‌خواهد همین‌جا بمیرم/ ۹ بار نیروگاه بوشهر را بمباران کردند و ۱۴ مهندسمان به شهادت رسیدند

دکتر رضا امراللهی گفت: فرصت فعالیت در خارج از کشور را داشته‌ام ولی در این مملکت به دنیا آمده‌ام و دلم می‌خواهد در همین مملکت هم بمیرم.
کد خبر : 58521

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر رضا امراللهی در مراسم بزرگداشت خود در واحد یزد اظهار کرد: من در سال ۱۳۲۵ در یزد متولد شدم پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در دبستان عطار و دوره متوسطه در دبیرستان خوارزمی، کار‌شناسی فیزیک را از دانشگاه ملی ایران، کار‌شناسی ارشد مهندسی برق را از لامار آمریکا، مدرک دوره مهندسی هسته‌ای از مرکز تحقیقات هسته‌ای مل در بلژیک و دکترای فیزیک پلاسما را از دانشگاه پاریس دریافت کردم.


او گفت: از سال ۱۳۵۹ مسئولیت‌های زیادی در سازمان انرژی اتمی و نیز تدریس در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی را بر عهده داشته‌ام، دوره دکتری را در دانشگاه مهندسی هسته‌ای و فیزیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران راه اندازی کردم. عضو هیئت تحریریه نشریه علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز هستم.


امراللهی افزود: بعد از ۲۰ سال که من مدیر و رئیس بودم همه فکر می‌کردند من می‌روم خارج از کشور و من به دوستان گفتم من یک ایرانی‌ام در این مملکت به دنیا آمده‌ام، دلم می‌خواهد در همین مملکت هم بمیرم و آنچه کرده‌ام برای کشورم و اعتقادم بوده، طرفدار امام بوده‌ام، هستم و خواهم بود.


وی خطاب به برگزار کنندگان این مراسم خاطرنشان کرد: امروز شما دانشگاهیان و همشهریان عزیز، من را شرمنده کردید و بنده احساس کوچکی می‌کنم و شایسته این همه قدردانی هم نیستم.



امراللهی گفت: بنده اعتقاد دارم مرزهای دانش هر کشور فرق می‌کند و من اولین چیزی که در مرزهای دانش کشورم دیدم راه‌اندازی نیروگاه بو شهر و غنی‌سازی آنجا بود که خیلی از دوستان یا ما را مسخره می‌کردند و می‌گفتند راه‌اندازی این نیروگاه دست ما نیست و ما نمی‌توانیم.


رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشورمان یادآور شد: ۹ بار نیروگاه بوشهر را بمباران کردند و ۱۴نفر از مهندسان ما به شهادت رسیدند ولی با توکل به خدا و کمک همه دوستان ما این کار را انجام دادیم و بزرگ‌ترین افتخار من است.


امراللهی در جمع دانشجویان اظهار کرد: فکر نکنید که من اگر بیش از ۱۰۰ مقاله ISI داشتم و یا دارم برای من ارزش است نه، آن چیزی که برای من ارزشمند است این جمله است که «علم بهتر از ثروت است».


به گزارش آنا، رضا امراللهی مناصب گوناگونی را از سال ۱۳۵۹تاکنون داشته است از جمله معاون امور نیروگاه‌های هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران، عضو بخش ایمنی هسته‌ای سازمان انرژی هسته‌ای ایران، ۱۶سال رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، عضو هیات دولت جمهوری اسلامی ایران، عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، قائم مقام وزیر نیرو، عضو هیات تحریریه مجله علم و فن ایران و نامزد مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین پژوهشگر و رئیس بخش گداخت هسته‌ای .



انتهای پیام/

ارسال نظر